Arī Valsts policija uzskata, ka Deglava tilta tehniskais stāvoklis rada nopietnas bažas par tā ekspluatācijas drošību, un tilts ir jāslēdz līdz ekspertīzes slēdzienam, portālam "Delfi" atzina Valsts policijas priekšnieks Ints Ķuzis.

"Pēdējā informācija par Deglava tilta tehnisko stāvokli rada nopietnas bažas par tā ekspluatācijas drošību. Mums nav tiesību riskēt, tādēļ es uzskatu, ka tilts satiksmei jāslēdz līdz ekspertīzes slēdzienam, ka tas ir pilnībā drošs satiksmes plūsmai," pauda policijas priekšnieks.

"Nedrīkstu pieļaut situāciju, kurā ir ļoti augsti riski, kas šobrīd līdz galam nav izvērtēti. Mums nav nepieciešama vēl viena traģēdija," savu viedokli pauda Ķuzis.

Viņš arī informēja, ka jau otrdienas rītā uzdevis Rīgas reģiona policijas pārvaldei kopā ar Rīgas domes Satiksmes departamentu izstrādāt satiksmes organizācijas plānu šajā situācijā.

Gan iekšlietu ministrs Sandis Ģirģens ("KPV LV"), gan ekonomikas ministrs Ralfs Nemiro ("KPV LV") ir pārliecināti, ka Augusta Deglava tilts ir nedrošs un satiksmei jāslēdz. Abu ministru kopīgi rīkotajā preses konferencē pie tilta otrdien Nemiro skaidroja, ka, ja Rīgas dome nerīkosies izlēmīgi, tad jau ceturtdien tiks slēgts, jo tilta konstrukciju priekšizpētē secināts, ka tas ir bīstams.

"Jautājums ir par drošību, ne tik daudz par satiksmes organizācijas ērtumu," noteica Nemiro. “Mums ir bijuši atzinumi, kur redzams, ka visas kolonas nav pētītas, nav pētīts betons, cik ļoti ietekmēta tā stiprība. Negribam riskēt ar drošību līdz izpētei,” paskaidroja Nemiro. Viņš atgādināja, ka publiski izskanējušais datums, kad šāda izpēte varētu tikt veikta ir 10. maijs.

Viņš arī norādīja, ka sazinājies ar iekšlietu ministru, kas šajā jautājumā bijis ļoti uz sadarbību vērsts.

Būvniecības valsts kontroles biroja (BVKB) Kontroles departamenta direktors Māris Demme žurnālistiem pauda, ka biroja ieskatā konkrētais satiksmes pārvads ir pirmsavārijas stāvoklī. Demme skaidroja, ka vienīgais veids kā pārliecināties par tilta nestspēju ir veikt izpēti, kas līdz šim nav veikta. BVKB rīcībā ir trīs dažādi tehniskās apsekošanas atzinumi. Sākuma daļa šiem atzinumiem nemainās, bet mainās secinājumi. Pirmajā atzinumā nav bijis nekas teikts par nepieciešamiem satiksmes ierobežojumiem, otrajā atzinumā bijis ierobežojums ar Ceļu satiksmes noteikumos noteiktajām pieļaujamām slodzēm, bet trešajā versijā bijis ierobežojums – 30 tonnas – un papildu pievienots materiāls par izpēti vienam balstam. BVKB ieskatā nav saprotams šo atzinumu secinājumu pamatojums – izpētes process, bojājumu apjoms un aprēķini.

Biroja būvinspektors atbildīgajām personām bija lūdzis iesniegt papildus informāciju līdz 18. aprīlim, bet šāda informācija tā arī neesot saņemta. Tehniskās apsekošanas laikā savukārt konstatēts, ka ir liela apjoma bojājumi un betons daudzviet izdrupis lielā apmērā.

Vaicāts, vai viņaprāt satiksme par tiltu patiešām ceturtdien būtu jāslēdz, Demme noteica, ka satiksmi vajadzēja slēgt jau agrāk.

Vaicāts, kā izpaudīsies satiksmes slēgšana, Ģirģens paskaidroja, ka to bloķēs Valsts policija, novirzot satiksmi pa citu ceļu.

Viņš atklāja, ka jau ir izdevis šādu rīkojumu par satiksmes slēgšanu pār tiltu. Uz jautājumu, vai Valsts policijai šāds rīkojums ir saistošs, Ģirģens noteica: "Protams." Viņš paskaidroja, ka galvenais uzdevums Iekšlietu ministrijai ir nodrošināt sabiedrisko kārtību, un viņš godprātīgi kā ministrs pilda savus pienākumus.

Jau vēstīts, ka pēc Būvniecības valsts kontroles biroja (BVKB) ekspertu secinātā par Deglava tilta Rīgā bīstamo stāvokli iekšlietu ministrs liks policijai slēgt satiksmi pār Deglava tiltu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!