Foto: LETA

Ceturtdien tika veikti Sarkandaugavas pārvada slogošanas darbi, kuru laikā tika pārbaudīta būves faktiskā nestspēja un tās gatavība satiksmes atvēršanai. Sarkandaugavas pārvada slogošanas mērījumu gala rezultātus plānots apkopot aptuveni tuvāko divu nedēļu laikā, savukārt darbus plānots noslēgt novembrī.

Atbilstoši Rīgas Tehniskās universitātes speciālistu izstrādātajai programmai, slogošanā tika izmantotas 13 dažādas slodžu shēmas. Vienas slodžu shēmas pārbaudē vienlaicīgi tika izmantotas sešas kravas automašīnas. Katra automašīna sver 30 tonnas, tādējādi uz pārvada vienlaicīgi atradās 180 tonnu liels svars.

Slogošanas laikā tika veikta arī pārvada izlieču mērīšana un to salīdzināšana ar teorētisko aprēķinu, lai varētu sagatavot slēdzienu par pārvada gatavību satiksmes atvēršanai.

Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks satiksmes infrastruktūras un attīstības jautājumos Vilnis Ķirsis (JV) norāda, ka Sarkandaugavas pārvads ir būtisks posms Rīgas pilsētas satiksmes plūsmu sakārtošanā.

Apvienojumā ar Austrumu maģistrāli tas, viņaprāt, ļaus aizvirzīt prom no centra smagās mašīnas, kas, piemēram, brauc pa krastmalu gar prezidenta pili, pa Senču ielu vai pa Valdemāra ielu. Vienlaikus tas sakārtošot ielu tīklu šajā apkārtnē. Tāpat pārvads paredzot arī gājēju un velobraucēju pārvietošanās uzlabojumus.

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV) izcēla pārvada būtisko lomu Sarkandaugavas iedzīvotāju pārvietošanās iespēju uzlabošanā, maģistrālo ielu sastrēgumu mazināšanā un kravas tranzīta novirzīšanā no vietējām ielām. Pulks arī cer, ka tādējādi tiks panākts būtisks satiksmes negadījumu skaita samazinājums.

Sarkandaugavas pārvada izbūves mērķis ir sakārtot ielu tīklu šajā apkārtnē, kas uzņem galveno tranzīta plūsmu maršrutā no Brīvības ielas līdz Viestura prospektam uz Rīgas ostu. Tāpat pārvada izbūve paredz gājēju un velobraucēju pārvietošanās uzlabojumus – Viestura prospekta posmā no Meža prospekta līdz dzelzceļa stacijai "Mangaļi" tiks izveidots veloceļš.

Pārvada izbūvi veic pilnsabiedrība "Personu apvienība "OTC"", kurā apvienojušies trīs būvnieki: SIA "Binders," AS "LNK Industries" un AS "Latvijas tilti".

Kā ziņots, Rīgas dome apņēmusies pārvadu pabeigt šīs būvniecības sezonas laikā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!