Foto: LETA

Rīgas domes Finanšu un administrācijas lietu komitejas deputāti ceturtdien, 9. martā, atbalstīja ieceri likvidēt Rīgas domes Pašvaldības ieņēmumu pārvaldi, no 1. jūnija nododot pārvaldes uzdevumus Finanšu departamentam.

Pārvaldi, kā paredz komitejā atbalstītais lēmuma projekts, plānots likvidēt līdz 31. maijam. Savukārt no 1. jūnija Finanšu departaments pārņems Pārvaldes tiesību, saistību, finanšu līdzekļu, mantas un lietvedības aspektus. Tikmēr integrāciju atalgojumu aspektā plānots pabeigt līdz nākamā gada beigām.

Finanšu departamenta direktors Uldis Rakstiņš sēdē skaidroja, ka pēc reorganizācijas, no 2024. maija uz pārvaldes darbiniekiem plānots attiecināt citu darba organizēšanas struktūru. Lielākā daļa pārvaldes darbinieku turpinās strādāt departamentā, pārejot uz departamentu. Vienlaikus šo darbinieku atalgojumu plānots celt par 24%.

Reorganizēšana ļautu ietaupīt ap 615 000 eiro, kas tādējādi dotu iespēju celt darbinieku atalgojumus, prognozē Rakstiņš. Līdzekļu ekonomija veidojas, pārskatot nepieciešamo darbinieku skaitu, kas varētu ietaupīt ap 300 000 eiro. Līdzīgi, darba organizācijas pārskatīšana ļautu mazināt nepieciešamo telpas platību, savukārt tas ļautu ieekonomēt ap 370 000 eiro, skaidroja departamenta direktors.

Pēc integrācijas plānots arī plašāk piekopt attālināto darba režīmu. Paredzēts, ka no maija darbiniekiem būtu jāierodas klātienē vismaz vienu dienu nedēļā. Lai arī tas prasītu ieguldījumus informāciju tehnoloģiju aspektos, organizatoriskie un saimnieciskie ieguvumi, kā paredz departamenta direktors, atsvērtu šos ieguldījumus.

Šobrīd gan precīzi vēl nevarot teikt, konkrēti kas notiks ar līdzšinējām pārvaldes telpām, kuras līdz nākamā gada aprīļa beigām tiek izmantotas saistībā ar līgumu. Pēc Rakstiņa paustā, plānots pielāgot citas telpas, taču, ja šāds lēmums tomēr netiktu pieņemts, plānots ar līdzšinējo pārvaldes telpu uzturētāju vienoties par mazāku līdzšinējo telpu izmantošanu.

Aizvien plānots uzturēt iespēju iedzīvotājiem pārvaldē ierasties klātienē, taču, kā atzīmēja departamenta direktors, pēdējo gadu laikā klātienes klientu apmērs sarucis par aptuveni 90%, padarot šim mērķis nepieciešamo apkalpošanas personāla uzturēšanu mazāk izdevīgu.

Pēc reorganizācijas mainīsies arī pārvaldes vadītāji. Plānots iekšēja konkursa veidā atrast divus pārvaldes vadītājus, savukārt par to, vai tiks meklēti jauni nodaļu vadītāji, vēl tiekot lemts.

Reorganizācijai nav nepieciešams papildu finansējums, skaidroja Rakstiņš, piebilstot, ka viens no faktoriem šeit ir arī plāns samazināt amata vietas par aptuveni 10 līdz 20 darbiniekiem.

Departaments arī ticies ar arodbiedrības pārstāvjiem, kur gūts atbalsts reorganizācijas iecerei, kā arī lūgta arodbiedrības iesaistīšana procesā. Departamenta direktors gan atzina, ka "ir zināma neskaidrība un bažas", bet pašvaldība kopumā "cenšas uzturēt kontaktu ar darbiniekiem".

Impulss izmaiņām bija pagājušā gada oktobrī veikta pārbaude, kur pausti vairāki ierosinājumi pārvaldes darba uzlabošanai. Pēc ziņojuma tika izveidota darba grupa, kas deva pamata skatījumu par to, kā būtu jāveic reorganizācija. Tādējādi radās izpratne, ka vairākas pārvaldes funkcijas, tostarp saistībā ar dokumentu sagatavošanu, dublējas ar Finanšu departamentu.

Līdz ar to rasts veids, kā pašvaldības skatījumā veikt funkciju pilnveidošanu, administrācijas izmaksu samazināšanu, kā arī nodrošināt darbinieku labāku atalgošanu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!