Foto: DELFI
Teju ikvienam ikdienā ir gadījusies situācija – vēršoties pie klientu atbalsta servisa, tiek piedāvāts aprunāties ar virtuālo asistentu, tautas valodā – čatbotu, mākslīgā intelekta risinājumu, kas tiecas cilvēka un tehnoloģijas sarunu padarīt maksimāli cilvēcīgu. Virtuālie asistenti vēl mācās, ne vienmēr tiem izdodas atrisināt klienta problēmu, un kaut kādā mērā tie darbojas arī kā dusmu novadītāji, pacietīgi uzklausot "uzvilktā" cilvēka sāpi, bet uzņēmumos un valsts iestādēs uzsver to lielo nozīmi klientu apkalpošanā un nākotnes potenciālu.

Paredzams, ka virtuālo asistentu pielietojums Latvijā kļūs arvien plašāks, tie apgūs jaunas prasmes un spēs sniegt personalizētāku palīdzību.

"Signe" palīdz lietot "eParakstu"

VAS "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs" (LVRTC) pārstāve Vineta Sprugaine stāsta, ka virtuālās asistentes "Signe" izveide tika sākta 2019. gada jūnijā un jau nepilnu gadu vēlāk "Signe" uzsāka darbu portālā "eParaksts.lv". Ņemot vērā būtisko "eParaksta" lietotāju skaita pieaugumu un to, ka pēdējos gados "eParaksts" kļuvis par ikdienas rīku dažādām sabiedrības grupām, tostarp iedzīvotājiem ar zemu e-prasmju līmeni, LVRTC bija būtiski nodrošināt nepārtrauktu un vienmēr pieejamu primāro atbalstu klientiem. Tāpat "Signes" uzdevums ir veicināt lietotāju iespējas un prasmes pašiem saņemt nepieciešamo informāciju.

Portālā "eParaksts.lv" ieviestais virtuālais asistents ir veidots un tiek uzturēts valsts pārvaldes valodas tehnoloģiju platformā "Hugo.lv", kas paredzēta visas Latvijas valsts pārvaldes tīmekļvietņu virtuālo asistentu izveidei uz vienotas bāzes un zināšanu koplietošanai. "Hugo.lv" platformu izstrādājis Kultūras informācijas sistēmu centrs (KISC) sadarbībā ar valodas tehnoloģiju uzņēmumu "Tilde" ar Eiropas Savienības atbalstu Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) projekta ietvaros. Virtuālo asistentu uzturēšanu šajā platformā nodrošina valsts finansējums, informē Sprugaine. Kopumā asistenta tehniskā izstrāde un ieviešana LVRTC izmaksājusi nedaudz zem 10 000 eiro.

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!