Foto: Publicitātes attēli
Tētis Dainis, vēlēdamies savu meitu mācīt, cik nozīmīgi ir piesprādzēties automašīnā, mēģinājis atrast pirms vairāk nekā desmit gadiem Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) kampaņas "Neriskē! Piesprādzē!" materiālus. Neizdevās.Direkcijā sola meklēt risinājumus.

"Man ir maza meitiņa un vēlējos viņai pastāstīt un parādīt, ka sprādzēties automašīnā ir pareizi. Zinu, ka kādreiz par šo tēmu bija bērnu vidū ļoti populāra kampaņa ar saukli "Klip klap – sprādzējies!". Kad sazinājos ar CSDD, izrādījās, ka nekas no kampaņas neesot saglabājies," raksta sarūgtinātais tētis.

CSDD noliedz, ka materiāli nav saglabājušies. Tie esot pieejami CSDD interneta vietnē šeit. Tiesa, uzskaitot, kas precīzi ir pieejamie akcijas materiāli, CSDD norāda – videoklips. Kampaņas ietvaros izdotās mācību grāmatas elektroniskā versija bērniem īpaši domātajā CSDD interneta vietnē berniem.csdd.lv tikšot ievietota drīzumā.

CSDD sabiedrisko attiecību speciālists Rolands Rumba akcentē, ka liela daļa 2006. un 2007. gadā notikušās kampaņas naudas tērēta dažādiem pasākumiem. Tostarp iepriekšminētās grāmatas papīra versijas dalīšanai bērniem. "Videomateriālu nebija tik daudz kā pēdējo gadu kampaņās. Savukārt Latvijas Televīzijas demonstrētais satiksmes drošības raidījums "Droši uz ielas" tika demonstrēts tiešraidē, un raidījuma materiāls jāprasa Latvijas Televīzijai. Papildus tam, bija izveidota satiksmes drošības izrāde, kas braukāja par skolām," par kampaņas materiāliem klāsta Rumba.

Atkārtoti vaicāts par to, vai ir plānots atkārtot līdzīgu kampaņu, kurā īpaši bērnu auditorijai stāstītu un rādītu par drošību ceļu satiksmē un sprādzēšanos, Rumba tā arī neatbild. CSDD pārstāvis norāda, ka pēc tam īstenotas citas ar sprādzēšanos saistītas kampaņas, piemēram, "Dzīvības josta".

Kā liecina ziņu aģentūras LETA arhīva informācija, satiksmes drošības kampaņu "Neriskē! Piesprādzē!" 2006. un 2007. gadā rīkoja Satiksmes ministrija un Iekšlietu ministrija. Akcija finansēta no OCTA līdzekļiem, taču daļu izdevumu sedza arī ar Eiropas Komisijas finansējumu. Kampaņas kopējās izmaksas bijušas 190 000 latu, no kuriem 40 000 latu izmaksājusi mācību materiāla sagatavošana un izdošana, kā arī "pasažieru apliecību" sagatavošana.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!