Rīgā, Rumbulā pie sabiedriskā transporta pieturas "Tīrumi", solītās gājēju pārejas vietā parādījusies betona barjera, sašutusi portāla "Delfi" lasītāja Jeļena.

Lai gan, kā norāda Jeļena, Rīgas dome solījusi, ka pie pieturas ierīkos gājēju pāreju, šobrīd uz šosejas ir izbūvēta betona barjera, kurai cilvēki ir spiesti kāpt pāri, jo tuvākā gājēju pāreja atrodas pusotra kilometra attālumā no pieturas.

Lasītāja atgādina, ka jau septembrī atsāksies mācību laiks, kad, iespējams, arvien vairāk bērniem nāksies šķērsot bīstamo ceļa posmu.

Kā portālam "Delfi" skaidro Rīgas domes Satiksmes departamenta (RDSD) pārstāve Ilze Dišlere, šis ir pagaidu risinājums līdz ielas pārbūvei.

"Maskavas iela ir Rīgas pilsētas maģistrālā iela, kas ir autoceļa A6 "Rīga – Daugavpils" ievads pilsētā. Maksimāli atļautais braukšanas ātrums šajā Maskavas ielas posmā ir 70 km/h un ikdienā var novērot, ka autovadītāji šo ātruma ierobežojumu bieži pārsniedz," uzsver Dišlere. "Lai paaugstinātu kopējo satiksmes drošības līmeni vienā no pilsētas maģistrālajām ielām, tika pieņemts lēmums par izceltas sadalošās joslas turpināšanu virzienā no Salaspils uz Rīgas centru. Norobežojošie elementi Maskavas ielā izslēdz frontālas sadursmes iespējas."

Pie pieturvietām "Pagrieziens uz Dārziņiem" Maskavas ielas un Taisnās ielas krustojums ir aprīkots ar luksoforiem un gājējiem iela jāšķērso krustojumā pie attiecīgā gaismas signāla, skaidro RDSD.

Tikmēr "pieturvietā "Tīrumi" nav izveidota gājēju pāreja un gājējiem iela jāšķērso atbilstoši Ceļu satiksmes noteikumu prasībām – gājējiem iela jāšķērso pa gājēju pārejām, bet, ja to nav, - krustojumos pa ietvju vai nomaļu iedomāto turpinājumu. No minētās pieturvietas tuvākais krustojums ir apmēram 100 metru attālumā."

Tātad pēc transporta barjeru uzstādīšanas, gājējiem līdz pieturvietām veicamais ceļa attālums nav mainījies, ja arī iepriekš Maskavas iela tika šķērsot ievērojot Ceļu satiksmes noteikumu prasības.

Lai nodrošinātu vides pieejamību vai ērtu gājēju pārvietošanos, tai skaitā, ietvi brauktuves abās malās, regulējamu gājēju pāreju, nepieciešams veikt pilnīgu ielas rekonstrukciju. Taču, kā skaidro Dišlere, īsā laika posmā šādu darbu apjomu veikt nav iespējams, jo ielas rekonstrukcija ir darbietilpīgs process

Līdz 2018.gadam nav paredzēts veikt Maskavas ielas rekonstrukcijas darbus minētajā posmā.

Sūtiet savas reportāžas un par labāko reportāžu saņemiet balvu - dāvanu karti "Galactico" 30 eiro vērtībā. Foto un video gaidām epastā aculiecinieks@delfi.lv, vai arī izmantojiet nereģistrētajiem autoriem reportāžu iesniegšanai paredzēto formu!

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!