Foto: Shutterstock

Pat ja par transporta un loģistikas aktualitātēm īpaši neinteresējaties, jūs, visticamāk, tāpat esat dzirdējis, kādas problēmas nodarbina pārvadātājus: ekoloģiskās prasības kļūst arvien stingrākas, kravu apjomi pieaug, dramatiski trūkst kravas auto vadītāju. Pēdējos gados atbilžu meklēšanā uz šiem un citiem jautājumiem arvien vairāk iesaistās ne tikai šīs jomas stratēģi, bet arī mākslīgais intelekts.

Tirgus analītiķi prognozē, ka turpmākajos 20 gados pārvadājumu apjomam Eiropā vien vajadzētu pieaugt vēl par 40%. Tiesa, to izdarīt Vecā kontinenta valstīs ar strauji novecojošiem iedzīvotājiem un augošām cerībām uz ērtu dzīvi ir ļoti grūti.

Lai īsākā laikā transportētu vairāk kravu, pārvadātāji ir spiesti vienlaikus risināt vairākus tehniskus jautājumus un meklēt sarežģītus kompromisus. Universālu un simtprocentīgi efektīvu recepšu nav daudz, un uzņēmumi, kas nosaka tendences kravas transporta pasaulē, darbības optimizāciju un mākslīgā intelekta izmantošanu uzskata par pavisam reālu tuvākās nākotnes sastāvdaļu: kravas auto digitalizācija, intuitīva vadība un dažādu ikdienas procedūru automatizācija. Tāpat ar laiku programmatūras atjauninājumi būs pieejami tikai attālināti, kas ļaus lieku reiz nebraukt uz servisa centru.

Piemēram, pazīstamais kravas auto zīmols "Scania" ir pievienojies Zviedrijas nacionālajam lietišķā mākslīgā intelekta tīklam "AI Sweden". Tas ir profesionāļu tīkls, ko veido vairāk nekā 100 partneri, kuri pārstāv privātos uzņēmumus

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!