Foto: Publicitātes foto

Pasaules pirmizrādi nule piedzīvojis vācu automobiļu ražotāja "Porsche" būtiski atjauninātais ikoniskais "911" sportiskais automobilis – "911 Carrera GTS" ir pirmais koplietošanas ceļiem paredzētais "911", kas ir aprīkots ar īpaši vieglu augstas veiktspējas hibrīda piedziņu.

Jaunizstrādātā inovatīvā piedziņas sistēma ar 3,6 litru darba tilpumu nodrošina ievērojami labākas braukšanas īpašības. "911 Carrera GTS Coupé" no nulles līdz 100 kilometriem stundā paātrinās 3,0 sekundēs un sasniedz maksimālo ātrumu 312 kilometri stundā.

Jaunajam "911" ir pārveidots dizains, labāka aerodinamika, atsvaidzināts salons, uzlabots standarta aprīkojums un paplašinātas savienojamības iespējas.

Uzreiz pēc jaunā modeļa nonākšanas tirgū būs pieejams arī "911 Carrera". To darbina nedaudz modificēts 3,0 litru biturbo bokserdzinējs, kas ir jaudīgāks nekā tā iepriekšējam modelim.

Līdz ar sava ikoniskā modeļa atjaunošanu "Porsche" dažos mēnešos ir modernizējis četras no savām sešām modeļu līnijām: "Panamera", "Taycan", "Macan" un "911".

Iedvesmojoties no autosporta: inovatīvs veiktspējas hibrīds

"Porsche" inženieri, radot hibrīda sistēmu jaunajiem "911 Carrera GTS" modeļiem, izmantoja autosportā gūtās zināšanas. "Mēs izstrādājām un pārbaudījām visdažādākās idejas un pieejas, lai nonāktu pie hibrīda sistēmas, kas lieliski atbilstu "911" modelim. Tā ir iegūta unikāla piedziņa, kas iekļaujas kopējā "911" koncepcijā un ievērojami uzlabo tā veiktspēju," saka "911" un "718" modeļu līniju viceprezidents Franks Mozers.

Vieglajai un jaudīgajai "T-Hybrid" sistēmai ir no jauna izstrādāts elektriskais izplūdes gāzu turbokompresors. Integrētais elektromotors, kas novietots starp kompresoru un turbīnas darbaratu, uzreiz iedarbina turbokompresoru. Tā nekavējoties tiek palielināts pūtes spiediens. Izplūdes gāzu turbokompresora elektromotors darbojas arī kā ģenerators. Tas ģenerē līdz 11 kW (15 ZS) elektrisko jaudu. Šī enerģija tiek iegūta no izplūdes gāzu plūsmas. Elektriskais turbokompresors bez pārspiediena vārsta ļauj izmantot tikai vienu turbokompresoru iepriekšējo divu vietā, kas nodrošina dinamiskāku un atsaucīgāku jaudas padevi.

Piedziņas sistēma ietver arī pastāvīgā magnēta sinhrono motoru, kas integrēts jaunajā, krietni jaudīgākā astoņu pakāpju divsajūgu pārnesumkārbā (PDK). Pat brīvgaitā tas atbalsta bokserdzinēju ar papildu piedziņas griezes momentu līdz 150 Nm un nodrošina jaudas palielinājumu līdz 40 kW.

"Porsche" abus elektromotorus savieno ar vieglu un kompaktu augstsprieguma akumulatoru. Pēc izmēra un svara tas atbilst parastam 12 V startera akumulatoram, taču uzkrāj līdz 1,9 kWh enerģijas (bruto) un darbojas ar 400 V spriegumu. Lai optimizētu kopējo svaru, "Porsche" 12V borta elektriskajai sistēmai ir uzstādījis vieglu litija jonu akumulatoru.

"T-Hybrid" piedziņas pamatā ir jaunizstrādāts 3,6 litru bokserdzinējs. Augstsprieguma sistēma ļauj gaisa kondicionēšanas kompresoru darbināt elektriski un neizmantot siksnas piedziņu, padarot dzinēju daudz kompaktāku. Tādējādi virs dzinēja rodas vieta impulsu invertoram un līdzstrāvas/līdzstrāvas pārveidotājam. Salīdzinot ar iepriekšējo dzinēju, jaunais darba tilpums ir par 0,6 litriem lielāks, ko nodrošina jaunais 97 mm cilindra diametrs un par 81 mm palielinātais virzuļa gājiens. Dzinējam ir "VarioCam" sadales vārpstas vadība un vārstu vadība ar piedziņas svirām. Tā tiek nodrošināta ideāla degvielas un gaisa maisījuma attiecība visā degvielas kartē (lambda = 1).

Pat bez elektroenerģijas atbalsta bokserdzinējs nodrošina 485 ZS jaudu un 570 Nm griezes momentu. Kopējā sistēmas jauda ir 541 ZS un 610 Nm. Jaudas pieaugums salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli ir 61 ZS.

Jaunais "911 Carrera GTS" pārspēj savu priekšgājēju arī paātrinājumā līdz 100 kilometriem stundā, jo īpaši no nekustīga starta. Efektīvais veiktspējas hibrīds nodrošina ļoti dinamiskas braukšanas īpašības, vienlaikus samazinot CO2 izmešus ar ievērojami mazāku papildu svaru salīdzinājumā ar "plug-in" hibrīdautomobiļiem. Svara pieaugums ir vien 50 kilogrami.

"911 Carrera" joprojām ir aprīkots ar 3,0 litru bokserdzinēju ar divām turbīnām. Arī šis dzinējs ir pilnībā pārveidots. Turklāt tas ir pārņēmis arī starpdzesētāju no "Turbo" modeļiem, kas tagad atrodas tieši zem aizmugurējā vāka restes, virs dzinēja. Jaunā "911 Carrera" turbīnas iepriekš tika izmantotas šā modeļa priekšgājēja "GTS" modeļiem.

Ar šīm modifikācijām "Porsche" vienlaikus panāk kaitīgo izmešu samazinājumu un jaudas palielinājumu līdz 394 ZS, kā arī 450 Nm maksimālo griezes momentu. Jaunais "911 Carrera Coupé" no 0 līdz 100 kilometriem paātrinās 4,1 sekundē (ar "Sport Chrono" pakotni – 3,9 sekundēs) un sasniedz maksimālo ātrumu 294 kilometri stundā. Salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli tas ir uzlabojums attiecīgi par 0,1 sekundi un vienu kilometru stundā.

Optimizēta balstiekārta un aktīvā aerodinamika

Arī "911 Carrera GTS" balstiekārta ir būtiski uzlabota. Pirmo reizi standarta aprīkojumā iekļauta aizmugurējās ass stūrēšana. Tā palielina stabilitāti lielā ātrumā un samazina pagrieziena rādiusu. "Porsche" ir integrējis "Porsche" dinamisko šasijas kontroli (PDCC) veiktspējas hibrīda augstsprieguma sistēmā. Tas ļauj izmantot elektrohidraulisko vadības sistēmu, kas to padara vēl elastīgāku un precīzāku. Sporta balstiekārta ar regulējamo amortizatoru sistēmu (PASM) un par 10 mm pazeminātais braukšanas augstums nodrošina "GTS" raksturīgo vadāmību.

Jaunajam "911" kopumā ir pieejami septiņi 19/20 collu vai 20/21 collu disku modeļi. Pirmo reizi "911 Carrera" modelim ir arī "Exclusive Design" diski ar oglekļa šķiedras lāpstiņām, kas samazina pretestības koeficientu, tādējādi palielinot efektivitāti.

"911 Carrera GTS" modeļiem standarta aprīkojumā ir 21 collas diski ar 11,5 collu platumu un 315/30 ZR 21 riepām aizmugurē. Priekšā uz 8,5 collas platiem 20 collu diskiem uzmontētas 245/35 ZR 20 riepas. Atbilstoši ievērojami uzlabotajai veiktspējai platākas aizmugurējās riepas uzlabo jaunā "911 Carrera GTS" braukšanas dinamiku un saķeri.

Sportisks un racionalizēts eksterjers

"Porsche" ir racionalizējis "911" modeļa eksterjera dizainu, to mērķtiecīgi atjauninot. Lielākā daļa izmaiņu uzlabo sporta automobiļa aerodinamiku un veiktspēju, starp izmaiņām ir arī jauni, modelim pielāgoti bamperi.

Pirmo reizi "Porsche" ir arī integrējis visas gaismas funkcijas jau standarta aprīkojumā iekļautajos "911" "Matrix LED" priekšējos lukturos ar tiem raksturīgo četru punktu grafiku. Līdz ar to var neizmantot dienas gaitas gaismas un radīt vietu lielākām dzesēšanas atverēm automobiļa priekšpusē.

"911 Carrera GTS" modeļiem priekšējā daļā ir pieci vertikāli izvietoti un ārpusē redzami aktīvās dzesēšanas gaisa atloki, ir vēl viens slēpts atloks, lai katrā pusē šo dzesēšanas sistēmu noslēgtu. Pirmo reizi "911" modelī tos automobiļa apakšdaļā papildina adaptīvi priekšējie gaisa izkliedētāji, kas tiek kontrolēti kopā ar dzesēšanas gaisa atlokiem. Šie elementi novirza gaisa plūsmu atbilstoši vajadzībai: kad jaudas prasības ir minimālas, aizvērtie atloki optimizē aerodinamiku; ja jaudas pieprasījums ir liels, piemēram, trasē, atloki novirza lielu gaisa plūsmu automobiļa radiatoriem. Asistenta sistēmu sensori tagad ir izvietoti aiz spīdīgās virsmas zem numurzīmes.

Papildus, ja klients izvēlas, "Porsche" piedāvā jaunos priekšējos lukturus ar "HD Matrix LED" funkciju ar vairāk nekā 32 000 gaismas punktu. Augstas veiktspējas tālās gaismas izgaismo ceļu vairāk nekā 600 metru attālumā. Tie nodrošina arī inovatīvas papildu funkcijas, piemēram, no braukšanas režīma atkarīgu dinamisko pagriezienu gaismu, joslu izgaismošanu, būvlaukumu un sastrēgumu gaismu un neapžilbinošu tālo gaismu, kas ir precīza līdz pikselim.

Pārveidotā gaismas josla ar integrētu loku un "Porsche" logotipu padara "911" aizmugurējo daļu šķietami dziļāku un platāku. Modificētā aizmugurējās restes konstrukcija ar piecām ribām katrā pusē savienojas ar aizmugurējo logu, veidojot grafisku vienību, kas iestiepjas zem tā izbīdāmā spoilera. Numurzīme skaidri strukturētajā aizmugurējā bamperā ir novietota augstāk. Modelim raksturīgās izplūdes sistēmas ir eleganti integrētas izteiksmīgajās gaisa izkliedētāja ribās. "911 Carrera" modeļiem var izvēlēties sporta izplūdes sistēmu. "911 Carrera GTS" modeļiem standarta aprīkojumā ir "GTS" specifiska sporta izplūdes sistēma.

Tāpat papildus pieejamais aerodinamikas komplekts vēl vairāk uzlabo "911 Coupé" veiktspēju. Tas ietver izteiksmīgu "SportDesign" priekšējo bamperu ar unikālu priekšējo spoileru, atbilstošas sānu sliekšņu uzlikas un vieglāku fiksētu aizmugurējo spoileru. Šie komponenti samazina cēlējspēku un uzlabo sporta automobiļa saķeri.

Pilnībā digitāls salons un paplašināta savienojamība

Kupejas versijās "Porsche" jauno "911" standarta komplektācijā izstrādājis kā divvietīgu automobili. 2+2 sēdvietu konfigurācija ir pieejama papildaprīkojumā bez papildu samaksas. Salonā "Porsche" apvieno pazīstamo "911" dizaina DNS ar modernām tehnoloģijām: "Porsche Driver Experience" vadības koncepcijā galvenā uzmanība pievērsta autovadītājam un intuitīvai, ātrākai vadībai. Būtiskākie vadības elementi ir izvietoti tieši uz stūres vai ap to. To vidū ir standarta braukšanas režīma slēdzis, pārveidotā asistentu sistēmas svira un līdz šim nebijis jaunums – "911" modelī tagad ir arī iedarbināšanas poga – tā, protams, izvietota stūres kreisajā pusē. Jaunā "911" viduskonsoles uzglabāšanas nodalījumā ir atdzesēts nodalījums viedtālruņiem ar induktīvās uzlādes funkciju.

Pirmo reizi "911" ir pilnībā digitāls instrumentu panelis. 12,6 collu izliektais displejs eleganti iekļaujas jaunajā vadības un displeja koncepcijā, un to var plaši pielāgot. Tas nodrošina līdz pat septiņiem skatiem, tostarp ekskluzīvo "Classic" displeju, kam iedvesma gūta no tradicionālā "Porsche" ciparnīcas dizaina ar centrālo tahometru.

"Porsche" komunikāciju sistēma (PCM) joprojām tiek vadīta, izmantojot augstas izšķirtspējas centrālo displeju ar 10,9 collu ekrānu. Ievērojami ir uzlabotas braukšanas režīmu pielāgošanas iespējas un autovadītāja asistentu sistēmu darbība. Atjaunotajam "911" ir arī jaunas savienojamības funkcijas. Kvadrātkods atvieglo pieslēgšanos PCM ar "Porsche ID".

"Apple CarPlay" ir izteiksmīgāk integrēts automašīnā. Ja ir vēlēšanās, tas attēlo informāciju instrumentu panelī un ļauj vadīt automobiļa funkcijas tieši "Apple" ekosistēmā, piemēram, izmantojot balss asistentu "Siri". Pirmo reizi izvēlei ir pieejama arī video straumēšana stāvēšanas laikā. "Spotify" un "Apple Music" var izmantot kā iebūvētas lietotnes bez pievienota viedtālruņa.

Tagad var pasūtīt, sākot no 132 700 eiro

Jauno "911 Carrera" tagad var pasūtīt kā kupeju un kabrioletu ar aizmugures piedziņu. "911 Carrera GTS" ir pieejama arī pilnpiedziņa un "Targa" virsbūves versija (tiek piedāvāta tikai ar pilnpiedziņu). Abi modeļu varianti ir aprīkoti ar "Porsche Doppelkupplung" (PDK) standarta komplektācijā.

"Porsche" piedāvā jauno "911 Carrera" kā kupeju par sākumcenu 132 700 eiro, ieskaitot PVN un katrai valstij specifisko aprīkojumu. "911 Carrera GTS Coupé" cena sākas no 175 300 eiro. Papildu komplektācijā ir pieejams aerodinamikas komplekts ar katrai valstij specifisku aprīkojumu, cenu Latvijā var uzzināt, vēršoties "Porsche" centrā Rīgā.

Seko "Delfi" arī vai vai Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!