Foto: Publicitātes foto

"Peugeot" paziņojis par autoražotāja apņemšanos attīstīt ilgtspējību. Zīmols ir pabeidzis jauna elektromobiļu klāsta izveidi un jau šogad piedāvās 12 elektriskus modeļus, to skaitā deviņus vieglos pasažieru auto. Tas ir plašākais klāsts starp Eiropas plašpatēriņa automobiļu ražotājiem.

Francijas uzņēmums ir arī ieviesis "Peugeot Allure Care" – nebijušu garantijas programmu, kas paredzēta jaunā "Peugeot e-3008" pircējiem, un aptver visus elektriskos un mehāniskos komponentus ekspluatācijas periodā līdz astoņiem gadiem vai 160 000 km nobraukumam. Tādējādi "Peugeot" ir kļuvis par pirmo Eiropas zīmolu, kas savam modelim piedāvā tik plašu segumu.

Sākumposmā "Allure Care" garantijas programma būs pieejama "Peugeot" klientiem Austrijā, Beļģijā, Francijā, Itālijā, Lielbritānijā, Luksemburgā, Nīderlandē, Polijā, Portugālē, Spānijā un Vācijā.

"Allure Care" segums tiek automātiski aktivizēts uz diviem gadiem vai 25 000 km pēc katras tehniskās apkopes, kas veikta "Peugeot" tīklā.

12 elektriski modeļi

Pilnu jauno elektromobiļu klāstu tagad veido "Peugeot e-208", "e-2008", "e-308", "e-308 SW", "e-3008", "e-Rifter", "e-Traveller", "e-Partner", "e-Expert" un "e-Boxer", bet 2024. gadā "Peugeot" simtprocentīgi elektrisko automobiļu klāsts tiks papildināts ar diviem jauniem modeļiem – "e-408" un "e-5008".

Ar šiem deviņiem pasažieru automobiļiem un trīs vieglajiem komercauto zīmols piedāvā visplašāko elektrisko automobiļu klāstu starp visiem Eiropas vadošajiem pamatstraumes ražotājiem.

2023. gadā "Peugeot" ar "e-208" un "e-2008" ieņēma vadošo pozīciju Eiropas elektriskajā B segmentā. Francijas uzņēmums ir arī Eiropas līderis bezizmešu vieglo kravas automobiļu pārdošanā.

Lai apmierinātu klientu vajadzības, "Peugeot" ir apņēmies piedāvāt tirgū labāko sniedzamību ar pilnu akumulatora uzlādi. Piemēram, jaunais "e-3008" nosaka jaunu standartu savā segmentā, piesakot sniedzamību līdz pat 700 km, savukārt jaunais "e-208" rūpējas par autobraucēju sirdsmieru ar 566 km sniedzamību pilsētā. Ātrās uzlādes iespēja savukārt nozīmē, ka nobraukuma rezervi par 100 km var palielināt tikai 10 minūtēs.

"i-Cockpit" kabīnē ienāk "ChatGPT"

"Peugeot" turpina paplašināt klientu pieredzi – vienu no zīmola elektrifikācijas un ilgtspējas projekta "E-Lion" pieciem pīlāriem – un visā pasažieru un vieglo kravas auto klāstā piedāvā "ChatGPT" tehnoloģiju (sākotnēji Francijā, Itālijā, Lielbritānijā, Spānijā un Vācijā, bet no 2024. gada vidus arī citās Eiropas valstīs). Viszināmākais mākslīgā intelekta rīks ir integrēts "Peugeot i-Cockpit" un ar balss asistenta "OK Peugeot" palīdzību kļūst par partneri, kas spēj atbildēt uz neskaitāmiem jautājumiem un pieprasījumiem par jebkādām tēmām.

Kad "OK Peugeot" balss asistents ir aktivizēts, autobraucējam vienkārši jāuzdod jautājums, uz kuru "ChatGPT" sniegs detalizētu atbildi. Šis mašīnmācīšanās sarunrobots var atbildēt uz virkni specifisku jautājumu, piemēram, ieteikt apskates objektus pilsētā, iepazīstināt ar tiem un, saskaņojot ar navigācijas sistēmu, aizvest jūs līdz tiem. Tāpat tas var arī bagātināt braucienu vai ceļojumu, mijiedarbībā ar pasažieriem ļaujot vaļu radošumam.

Būtiska loma aprites ekonomikā

Pilnīga ekosistēma, kuras pamatā ir "Stellantis" risinājumi, ir vēl viens "E-Lion" projekta pīlārs. "Stellantis" grupa attīsta aprites ekonomikas uzņēmējdarbību, kas balstīta uz 4R – "Remanufacture", "Repair", "Reuse" un "Recycle" jeb atjaunošana, remonts, atkārtota izmantošana un pārstrāde.

"Peugeot" ir daļa no šīs pieejas. Tā izmanto mazāk materiālu un kāpina ilgtspējīgo materiālu īpatsvaru, kas palielina ilgmūžību un nodrošina materiālu pārstrādi ekspluatācijas beigās. Piemēram, jaunajā "Peugeot e-3008" ir līdz pat 23% pārstrādātu materiālu, tostarp pārstrādāts tērauds un polimēri.

Lai nodrošinātu nolietotu transportlīdzekļu pārstrādi Eiropā, "Stellantis" un "Galloo", kas ir Eiropas līderis pārstrādes jomā, ir izveidojuši kopuzņēmumu "Sustainera Valorauto". Tas profesionāļiem un privātpersonām piedāvā pilnīgu risinājumu, kas ietver transportlīdzekļu savākšanu un izjaukšanu, derīgo detaļu atgūšanu, atjaunošanu un pārdošanu, kā arī materiālu pārstrādi.

Vēl vienu kopuzņēmumu, kas Eiropā un Ziemeļamerikā nodarbosies tikai ar elektromobiļu akumulatoru pārstrādi, "Stellantis" ir nodibinājis ar "Orano", globāla mēroga līderi pārstrādes jomā. Sadarbība dos iespēju izmantot "Orano" inovatīvo zemas oglekļa dioksīda emisijas tehnoloģiju, kas nodrošina augstu materiālu atgūšanas pakāpi no nolietotajiem litija jonu akumulatoriem.

Vienlaikus jāpiebilst, ka akumulatoru remonts paša "Stellantis" centros, kā arī darbs pie izejvielu atgūšanu norisinās jau daudzus gadus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!