Foto: Publicitātes foto

Vācu autoražotājs "Volkswagen" (VW) prezentējis simtprocentīgi elektrisku universāli "ID.7 Tourer", kas ir pasaulē viens no pirmajiem šāda virsbūves tipa elektromobiļiem savā klasē.

"ID.7 Tourer" būs pieejams ar divu izmēru akumulatoriem. Augstākā aprīkojuma versija spēs ar pilnu uzlādi nobraukt līdz pat 685 kilometriem.

Elektriskais universālis salonā nodrošina vietu piecām personām un bagāžas nodalījumu ar ietilpību līdz 605 litriem. Ja bagāžas nodalījums ir aizpildīts līdz priekšējo sēdekļu atzveltnēm un jumtam, tā ietilpība palielinās līdz 1714 litriem.

Jaunais VW Eiropas tirgū sākotnēji būs pieejams kā "ID.7 Tourer Pro" un "Pro S", katrs ar 210 kW (286 ZS) jaudu, maksimālo 545 Nm griezes momentu un aizmugurējo riteņu piedziņu. "Pro" versijā elektriskās piedziņas motoram enerģiju nodrošina 77 kWh (bruto: 82 kWh) akumulators. Savukārt "Pro S" tiek izmantots jauns 86 kWh (bruto: 91 kWh) akumulators, kas ļauj nobraukt līdz pat 685 kilometriem.

Modeli ar 77 kWh akumulatoru iespējams uzlādēt līdzstrāvas ātrās uzlādes stacijās ar jaudu līdz 175 kW. Akumulatoru, kura uzlādes līmenis ir tikai 10%, var uzlādēt līdz 80% aptuveni 28 minūtēs.

"ID.7 Tourer" versiju ar jauno 86 kWh akumulatoru nodrošina līdz pat 200 kW lielu uzlādes jaudu līdzstrāvas ātrās uzlādes stacijās. Turklāt tam ir akumulatora iepriekšējas sagatavošanas funkcija, kas ļauj lietotājam nodrošināt akumulatoram optimālu temperatūru pirms ierašanās līdzstrāvas uzlādes stacijā. Tādējādi, uzsākot uzlādi, iespējams uzreiz iegūt maksimāli iespējamo uzlādes jaudu un ietaupīt laiku, negaidot akumulatora uzsilšanu.

"ID.7 Tourer" būtiski atšķiras no "fastback" sedana tā aizmugures daļā – elektriskā universāļa dizainu raksturo gara jumta līnija. Savukārt stila ziņā avangardiskais "Tourer" apvieno klasisko "Passat" formāta universāli un īpaši dinamisko "Shooting Brake", kā tas ir "Arteon" gadījumā. Pateicoties lielākam augstumam aizmugurē, "ID.7 Tourer" bagāžas nodalījuma ietilpība ir līdz 605 litriem. Ja bagāžas nodalījums ir aizpildīts līdz pat priekšējo sēdekļu atzveltnēm un jumtam, tā ietilpība palielinās līdz 1714 litriem. Šādā gadījumā bagāžas nodalījums ir gandrīz divus metrus garš.

Jaunums ir pēc izvēles pieejamā panorāmas lūka ar viedo stiklu. Tās stikla slāņiem iespējams elektroniski pārslēgties starp necaurspīdīgiem un caurspīdīgiem iestatījumiem, izmantojot skārienvadību vai balss palīgu.

Jaunajam "ID.7 Tourer" standarta aprīkojumā ir pieejams papildinātās realitātes projekcijas displejs, 15 collu "Discover Pro Max" navigācijas sistēma un bezkontakta atslēgas piekļuves un dzinēja startēšanas sistēma "Keyless Access". Tāpat iekļautas arī augstākā līmeņa elektronisko asistentu sistēmas.

Jauno balss palīgu, kas ir pieejams standarta aprīkojumā, iespējams ieslēgt, izmantojot dabisku runu. Sistēmas robežās tas ne tikai ļauj kontrolēt vairākas automobiļa funkcijas, bet arī atbild uz jautājumiem par dažādām tēmām, piekļūstot tiešsaistes datubāzēm, un piedāvā "ChatGPT" sarunrobota integrāciju.

Jau rakstījām, ka šī saimes modeļa "fastback" versija "ID.7" jau ir ieradusies Latvijas tirgū un maksā no 62 tūkstošiem eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!