Foto: Publicitātes foto

"Audi RS Q e-tron" gatavojas jau trešajam Dakaras rallijam, kas norisināsies 2024. gada janvārī. Bezceļu elektroautomobilim, kas aprīkots ar jaunāko elektrisko piedziņu ar augstsprieguma akumulatoru un enerģijas pārveidotāju, tiek ieviesti vairāki papildu uzlabojumi, lai "Audi" piloti Matiass Ekstroms, Stefans Petransels un Karloss Sainss varētu sacīkstēs sasniegt pēc iespējas labāku rezultātu.

Līdz ar veiktajiem uzlabojumiem "Audi RS Q e-tron" kļūs vēl drošāks, ērtāks, nedaudz vieglāks, kā arī tam būs nepieciešams īsāks tehniskās apkopes laiks.

"Mūsu piloti un stūrmaņi jau kopš 2022. gada Dakaras rallija ir lieliski pierādījuši "RS Q e-tron" spējas. Kopīgiem spēkiem komanda ir izcīnījusi sešas uzvaras posmos, kā arī 22 reizes kāpusi uz goda pjedestāla, izcīnot uzvaru ikdienas ieskaitēs," saka "Audi Motorsport" vadītājs Rolfs Mihls. "Tagad ir svarīgi pēc iespējas pārliecinošāk demonstrēt savu sniegumu, lai mēs varētu cīnīties par augstākajām pozīcijām."

"Audi Sport" ir izanalizējis iepriekšējos startus, noteicis vājās vietas un prioritātes turpmākai attīstībai. Projekta jaunais tehniskais direktors Leonardo Paskali kopā ar savu komandu kopš vasaras sākuma ir pievērsies pieciem galvenajiem jautājumiem.

Uzlabota drošība

Stefana Petransela un Karlosa Sainsa avārijas 2023. gada Dakaras rallijā ir mudinājušas "Audi" atkārtoti pārskatīt un uzlabot drošību. Mērķis bija samazināt maksimālo vertikālo paātrinājumu piezemēšanās laikā pēc lieliem lēcieniem. Strādājot ar amortizatoru atsperēm, amortizatoriem un atbalstplāksnēm, inženieri ir labāk sadalījuši daļu slodzes. Tādējādi ir nodrošināta optimāla platformas kontrole, kas ir jo īpaši svarīga automobiļa kopējai veiktspējai.

Otrais faktors ir sēdekļu polsterējums. Izstrādātāji īpašu uzmanību pievērsuši sēdekļu polsterējuma materiāla stingrībai un ģeometrijai, ņemot vērā arī to, kā temperatūra automobiļa salonā ietekmē polsterējuma stingrību.

Drošības jautājumu pārskatīšanu papildus veicināja arī Karlosa Sainsa otrais negadījums 2023. gada Dakaras rallijā, kas beidzās ar automašīnas apgāšanos. Triecienu absorbējošie atbalsti šasijas konstrukcijas priekšējā daļā tagad ir garāki, neietekmējot automobiļa spēju uzbraukt pakalnos, kas ir ļoti būtisks faktors rallijreidā. Tagad tie spēj arī labāk absorbēt negadījuma laikā radušos enerģiju.

Pārdomātas detaļas

"Audi RS Q e-tron" pierāda savu uzticamību pat vissarežģītākajos apstākļos. Visi trīs sacīkšu automobiļi finišu sasniedza savā pirmajā Dakaras rallijā 2022. gadā. Tas, ka divas no trim automašīnām 2023. gadā nefinišēja, nebija tehnisku problēmu, bet gan negadījumu dēļ. Tā kā sarežģītās piedziņas tehnoloģijas jau ir izstrādātas, "Audi Sport" komanda ir koncentrējusies uz to pilnveidošanu.

Agrāk starp riepu un disku, bremžu disku un statni iesprūda akmeņi. Dažos gadījumos tie radīja ievērojamus bojājumus un vairākkārt bija nepieciešama laikietilpīga riteņa nomaiņa. Jaunie statņu stiprinājuma elementi nodrošina lielāku atstarpi, lai akmeņi vieglāk tiktu izmesti. Vienlaikus "Audi Sport" tagad izmanto arī izturīgākus diskus. Stiprākas sānu sienas arī uzlabo riepu aizsardzību.

"Audi" paļaujas uz īpaši pieredzējušiem un augstas veiktspējas pilotiem un stūrmaņiem. Lai atvieglotu viņu saspringto darbu, inženieri ir optimizējuši akustiskos aizsargus, kā arī noblīvējuši automobiļa kabīni. Modificētais priekšējais pārsegs tagad labāk atgrūž dubļus un ūdeni, kas ļauj vējstiklu saglabāt tīrāku.

Veiktspēja

Sagatavošanās laikā inženieri pievērsās dažādiem aspektiem, lai padarītu "Audi RS Q e-tron" vēl konkurētspējīgāku. Darbs ar amortizatoriem un atsperēm palīdzēja komandai atrast vēl labāku regulējumu. Lai vēl vairāk pietuvinātos minimālajam svaram, kas ir 2100 kilogrami, tika optimizēti dažādi komponenti svara ziņā, ņemot vērā to, ka jauno, krietni izturīgāko riepu svars palielinās. Tas attiecas gan uz aizmugurējo pārsegu, gan uz mazākām bremžu skavām, kā arī uz stūrmaņa kāju balstu.

Rallija noteikumi ir arī nedaudz mainījuši līdzsvaru starp "Audi" T1U modeli un T1 klases konkurentiem jaudas un svara attiecības ziņā. Pēc izmaiņām noteikumos Dakaras rallija 2023. gada sezonas sākumā noteiktā 263 kW maksimālā elektromotoru jauda pieauga līdz 271 kW. No 2024. gada janvāra šis rādītājs pieaugs vēl līdz 286 kW. Vienlaikus noteikumos par 10 kilogramiem palielināts konkurentu T1 modeļu svars, sasniedzot 2010 kilogramus.

Meklējot uzlabojumu iespējas, "Audi Sport" izstrādes komanda izvērtēja arī ikdienas apkopes darbus rallija laikā. Pateicoties daudzām praktiskām izmaiņām, tagad ir vienkāršoti vairāki posmi. Piemēram, modificēti skrūvju savienojumi, uzlaboti darbarīku turētāji, optimizēti tehnisko šķidrumu uzpildes vāciņi, jauni virsbūves detaļu nostiprināšanas risinājumi un savienojumi, kuros līmes vietā izmantotas skrūves, tagad vienkāršo un paātrina automobiļa apkopi.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!