Foto: Publicitātes foto

"Audi" kompaktā sedana otrā paaudze ir klāt ¬– "A3 Limousine". Jaunais modelis ir digitalizēts un pilnībā savienots no informācijas un izklaides sistēmas līdz autovadītāja asistentu sistēmām. Zem elegantās virsbūves slēpjas jaunas vadības un balstiekārtas pielāgošanas funkcijas, nodrošinot vienlīdz efektīvu un dinamisku braukšanu.

Jaunā "Audi A3 Limousine" dizains ir vienlaikus sportisks un elegants. Salīdzinot ar tā priekšgājēju, automobiļa garums ir palielinājies par četriem centimetriem un sasniedz 4,5 metrus, bet automobiļa garenbāze saglabājusies nemainīga.

Savukārt tā platums palielinājies par diviem centimetriem un tagad ir 1,82 metri, bet augstums – par vienu centimetru un tagad ir 1,43 metri. Tādējādi palielinājies arī griestu augstums – pat par diviem centimetriem salona priekšā, pateicoties zemākai vadītāja sēdekļa pozīcijai. Bagāžas nodalījuma 425 litru ietilpība ir identiska iepriekšējam modelim.

Papildaprīkojumā ar "Matrix LED" tehnoloģiju priekšējos lukturos ir arī digitālie dienas gaitas lukturi. Tie sastāv no pikseļu stariem, kas veidoti no 15 LED segmentiem, kurus iespējams individuāli izcelt un dažādajām "A3" sedana versijām piešķirt īpašu izskatu. Sedana virsbūves līnija stiepjas līdz aizmugurējam bamperim. Tādējādi tiek izcelts automobiļa kopgarums, kas ir par 15 centimetriem lielāks nekā "Sportback" modelim.

"Audi A3 Limousine" salons ir pilnībā pielāgots autovadītāja ērtībām – sākot ar interjera dizainu, beidzot ar displeju un kontroles elementiem. Instrumentu panelī atrodas centrālais "MMI" skārienjutīgais ekrāns, kas ir 10,1 collu liels, un tā vadība ir intuitīva.

10,25 collu lielais instrumentu panelis, kas atrodas aiz stūresrata, arī standarta aprīkojumā ir digitāls. "Audi Virtual Cockpit Plus" aprīkojumā tā izmērs ir 12,3 collas. Papildaprīkojumā pieejams arī "Head-up" displejs, kas uz vējstikla projicē svarīgu un noderīgu informāciju.

Augstākā līmeņa informācijas un izklaides sistēma jaunajā "A3 Limousine" ir "MMI Navigation Plus", kas izmanto trešās paaudzes modulāro informācijas un izklaides platformu (MIB 3). MIB 3 apstrādes jauda ir desmitkārt lielāka nekā iepriekšējā modelī.

Tāpat piedāvājumā ir arī "Car-to-X" pakalpojumi, kas, piemēram, ziņo par bīstamām vietām uz ceļa vai ātruma ierobežojumiem automobiļiem ar attiecīgo aprīkojumu, vai palīdz atrast brīvas autostāvvietas. Ja automobiļa dzinējs ir izslēgts, "myAudi" aplikācija turpina navigāciju no automobiļa viedtālrunī. Tādējādi autovadītājs var droši sasniegt savu galamērķi.

Autovadītāju asistentu sistēmas ir īpaši efektīvas, pateicoties ciešajai savstarpējai sadarbībai. "Audi Pre Sense Front" sistēmā kamera aiz salona spoguļa sadarbojas ar priekšējo radaru, lai samazinātu negadījumu risku. Adaptīvās kruīza kontroles asistents, kuru klienti iepazinuši vairākos lielizmēra modeļos, palīdz ikdienas braukšanā, saglabājot ātrumu un attālumu līdz priekšā esošajam transportlīdzeklim, kā arī palīdz noturēties joslā.

"Efficiency Assist" sistēma brīdina autovadītāju, kurā brīdī būtu ieteicams atlaist akseleratora pedāli. Lai to paveiktu, sistēma izvērtē informāciju, tostarp navigācijas datus. Arī "Exit Warning" un "Cross-Traffic Assist" sistēmas, kā arī apkārtējā skata kamera, kas būs pieejamas neilgi pēc modeļa nonākšanas tirgū, pilsētas satiksmē ir jo īpaši noderīgas.

Jaunais "A3 Limousine" pieejams ar diviem "TFSI" dzinējiem un vienu "TDI" dzinēju. 1,5 litru tiešās iesmidzināšanas "35 TSFI" dzinējs attīsta 150 ZS jaudu un ir pieejams divās versijās – ar pilnībā jaunu izstrādātu sešu ātrumu manuālo pārnesumkārbu un septiņu ātrumu "S tronic" pārnesumkārbu.

Papildu cilindru atslēgšanas sistēmai dzinējs apvienojumā ar "S tronic" divsajūgu pārnesumkārbu izmanto 48 voltu daļējā hibrīda sistēmu. Tā atgūst enerģiju, automobilim samazinot ātrumu, atbalsta dzinēju ar līdz pat 50 Nm griezi, uzsākot braukšanu vai strauji paātrinoties, kā arī tā ļauj "A3" sedanam vairākās situācijās pārvietoties ar izslēgtu dzinēju. Ikdienas braukšanas apstākļos tā samazina degvielas patēriņu pat par 0,4 litriem uz 100 kilometriem, sola autoražotājs. "2,0 TDI" ar 150 ZS jaudu arī darbojas ar septiņu ātrumu "S tronic" pārnesumkārbu, kurā ātrumu pārslēgšana tiek veikta ar elektronisku vadības sviru.

Pirmie "Audi A3 Limousine" klientiem Eiropā tiks piegādāti vasarā. Automobiļa cena Vācijā ar "35 TSFI" 150 ZS jaudu ir, sākot no 29 800 eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!