Foto: Publicitātes foto

Madridē notikusi jaunā "Cupra Leon" pasaules pirmizrāde, iezīmējot nozīmīgu pagrieziena punktu zīmola attīstībā. Iespaidīgajā pasākumā tika prezentēts gan "Leon" piecdurvju hečbeks, gan "Sportstourer" universālis. Ar jaunu dizaina valodas DNS, nākamās paaudzes "eHybrid" tehnoloģiju, plašāku digitalizāciju un ilgtspējības risinājumiem tas zīmola piedāvājumu šajā segmentā pacels jaunā līmenī.

Pagājušajā gadā "Cupra" sasniedza nozīmīgu rezultātu – kopš 2018. gada, kad tas kļuva par patstāvīgu zīmolu, piegādāto auto skaits pārsniedza pusmiljonu vienību.

LED apgaismojuma tehnoloģija ir maksimāli izmantota, lai sekotu tai pašai dizaina filozofijai, kas noteikusi trīsstūra motīvu "Cupra" priekšdaļā. Taču jaunais "Leon" piecdurvju hečbeks un "Sportstourer" ir padarīti vēl izsmalcinātāki – ar reprezentantīvo "Cupra" logotipu starp aizmugurējiem lukturiem. Trīsstūra forma piešķirta arī aizmugurējiem lukturiem, kas veido noslēdzošo dizaina akcentu.

Infoizklaides sistēma ietver uzlabotu lietotņu joslu, logrīkus un klimata sistēmas kontroljoslu. Klimata kontrole tagad ir integrēta centrālajā ekrānā, un visas auto funkcijas un asistenti pieejami ar vienu klikšķi, veidojot digitālo un fizisko mijiedarbību.

Tradicionālā iekšdedzes jauda arī turpmāk paliek "Cupra Leon" spēka agregātu klāsta galvenais pīlārs, taču to papildina vairākas nebijušas opcijas. Spēka agregātu saimē ir benzīna, dīzeļa un uzlādējamā hibrīda (PHEV) dzinēji ar jaudu no 150 ZS līdz 333 ZS, kas ļauj izbaudīt iespaidīgu dinamiku.

Piedāvājuma pirmais pakāpiens ir 1,5 litru 150 ZS četrcilindru motors, kas savienots ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu un pieejams gan hečbekam, gan "Sportstourer". Virzoties augšup pa jaudas skalu, "Leon" hečbekam pieejams divlitru dzinējs ar 300 ZS jaudu. Šai priekšējo riteņu piedziņas versijai ir septiņpakāpju DSG divsajūgu pārnesumkārba un diferenciāļa bloķēšanas funkcija (VAQ), kas nodrošina lielāku kontroli pār jaudas padevi.

"Cupra Leon Sportstourer" universālim ir pašam savs dzinēju portfelis. Tas ietver divlitru TSI 204 ZS agregātu, kas savienots ar divsajūgu pārnesumkārbu un visu riteņu piedziņas transmisiju (4Drive). Tāpat tam ir jaudīgākais dzinējs "Leon" saimē – 333 ZS divlitru tiešās iesmidzināšanas benzīna turbomotors, kas arī ir savienots ar sepiņpakāpju DSG pārnesumkārbu, taču tā pilnpiedziņas transmisiju papildina jauna griezes momenta dalīšanas tehnoloģija. Šīs īpaši ātrās versijas veiktspēju vēl vairāk uzlabo pēc izvēles pieejamās "Akebono" bremzes. Tādējādi tas ir līdz šim visjaudīgākais "Leon".

"Sportstourer VZ" šasijas spējas ļāvušas inženieriem ieviest "Drift" režīmu, kas izmantojams sacīkšu trasē. Šajā gadījumā ESC darbojas sporta režīmā, un, izmantojot griezes momenta dalīšanu, visu aizmugurējam tiltam pievadīto jaudu iespējams novirzīt vienam ritenim. Tādējādi līkumus auto izbrauc tā, it kā vēlētos izpildīt pirueti.

Abas PHEV versijas ir aprīkotas ar jauno 1,5 TSI motoru, elektromotoru un ietilpīgāku akumulatoru, kura kapacitāte tagad ir 19,7 kWh (neto). Šīs pārmaiņas jauno "Leon" padara videi saudzīgāku, jo tīrā elektriskajā režīmā tas spēj veikt vairāk nekā 100 km. Esot ceļā, akumulatora rezerves var atjaunot arī ar ātro līdzstrāvas uzlādi (ar jaudu līdz 50kW), bet mājās iespējams izmantot "Wallbox" ar 11 kW jaudu (iepriekš 3,6 kW).

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!