Foto: Publicitātes foto

"Mercedes-Benz" izstrādājis sava elektriskā apvidnieka "EQC" bezceļu braukšanai pielāgotās modifikācijas "4x42" prototipu. Šāds auto ir kā atbilde tendencei pāriet uz elektromobiļiem, neupurējot bezkompromisa apvidus pārgājības spējas.

Par pamatu paaugstinātās pārgājības versijai izmantota sērijveida "Mercedes-Benz EQC 400 4Matic" modifikācija. Šāds apvidus automobilis tiek aprīkots ar diviem elektromotoriem – pa vienam uz katras riteņu ass. Elektromotoru kopējā jauda ir 408 zirgspēki, bet maksimālais griezes moments sasniedz 765 ņūtonmetrus. Elektromotori enerģiju iegūst no 80 kWh litiju jonu akumulatoru komplekta, kas atrodas zem automobiļa grīdas.

"4x42" versijā būtiskākās izmaiņas skārušas balstiekārtu, kurā uzstādīti citādi amortizatori un sviras. Rezultātā automobiļa klīrenss palielināts par 151 milimetru – līdz kopumā 293 mm, kas ir pat par 58 mm vairāk nekā standarta G-klases apvidniekam. Turklāt ar elektrisko "EQC" šādā versijā iespējams droši sķērsot līdz pat 40 centimetrus dziļu braslu.

Vēl "4x42" versijā ir papildus aizsargāta automobiļa apakšdaļa, kā arī 20 collu riteņu diski ar bezceļu braukšanai pielāgotām "Cooper Zeon" riepām. Ņemot vērā, ka automobilim ir par 20 centimetriem palielināta šķērsbāze, riteņu arkām uzlikti paplati plastmasas aizsargi.

Speciāli "4x42" modifikācijai tika izstrādāti arī divi papildu braukšanas režīmi vadības sistēmai – "Offroad" un "Offroad Plus". Izvēloties kādu no šiem režīmiem, elektromotoru atsaucība uz akseleratora pedāļa nospiešanu padarīta jutīgāka, lai atvieglinātu braukšanu nepietiekamas saķeres ar ceļu gadījumā.

Vai "Mercedes-Benz EQC 4x42" nonāks arī sērijveida ražošanā, pagaidām nav zināms. Savulaik eksperimentālais "G500 4x42" beigu beigās nonāca ražošanā skaitā ierobežotā sērijā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!