Foto: Shutterstock

23. jūnijā jau 102. reizi notiks vienas no populārākajām kalnā braukšanas sacīkstēm pasaulē – leģendārās Paikspīkas sacensības. Speciāli tām īpašus projektus veido ne tikai entuziasti un sporta komandas, bet arī ražotāji.

Straujā elektroauto evolūcija

Netālu no Kolorādospringsas atrodas 4,3 kilometrus augstais Paiko kalns. Viena no tā nogāzēm ir visai stāva, tāpēc pagājušā gadsimta sākumā tika uzbūvēts ceļš līdz virsotnei. Ir zināms, ka alpīnistiem patīk sacensties, kurš uzkāps augstākajā virsotnē, bet šī bija ideāla vieta, kur savā starpā spēkoties autobraucējiem, lai noskaidrotu, kurš visātrāk nonāks smailē.

1916. gadā Spensers Penrouzs organizēja pirmās kalnā braukšanas sacensības. Tās ātri kļuva populāras, un līdz pat šai dienai tām tiek pievērsta liela uzmanība. Speciāli šim nolūkam braucamos būvē entuziasti un pieredzējušas komandas, savukārt auto ražotāji, dzenoties pēc sensacionāliem rekordiem, ekskluzīvos projektos iegulda miljoniem eiro.

"Amerikā starp uzņēmumiem joprojām valda tendence "svētdien uzvarēt, pirmdien pārdot", tāpēc pat reģionālās sacīkstes no rūpnīcām saņem lielu atbalstu. Šeit viņi nebaidās eksperimentēt un sacensties ar jaunām idejām, jo tā var iegūt lielu atpazīstamību," skaidro žurnāla "Klubs" auto apskatnieks un "Latvijas Gada auto" žūrijas loceklis Toms Timoško.

Starp pēdējo gadu iespaidīgākajiem braucējiem jāmin Romēns Dimā, kurš 2018. gadā sasniedza visu laiku labāko rekordu ar iespaidīgo un speciāli sacīkstēm būvēto "Volkswagen I.D. R". Franču pilots 156 līkumu trasi veica 7 minūtēs 57 sekundēs. Šis bija brīdis, kad elektroauto pierādīja savu pārākumu pār iekšdedzes modeļiem.

Šogad bezizmešu auto būs vēl vairāk. Elektrisko transportlīdzekļu klasē sacentīsies arī "Hyundai" komandas braucēji, kuri ar "Ioniq 5 N" sportisko elektroauto mēģinās sasniegt jaunus rekordus standarta auto kategorijā.

Iekšdedzes dzinēji zaudē jaudu

Pētot elektropiedziņas spēkratu priekšrocības salīdzinājumā ar iekšdedzes dzinējiem, vispirms ir būtiski pieminēt trases unikālās īpašības, kas braucienu uz Paikspīkas virsotni padara neapskaužami sarežģītu.

Šī sacīkšu trase ikdienā kalpo kā koplietošanas ceļš, kas vienu dienu gadā ir slēgts. Šī posma garums no starta līdz finišam ir 20 km, un ceļš ir izlocījies 156 līkumos – tas ir līdzīgi kā Nirburgringā jeb Zaļajā ellē, kur auto kompānijas jau izsenis sacenšas par ātrāko apļa laiku.

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!