Foto: AFI
Panākta vienošanās par sabiedriskā transporta pakalpojumu funkciju organizēšanu vienotā maršruta tīklā. Turpmāk pasūtījumu visā ārpilsētas maršrutu tīklā organizēs un līgumus par pakalpojumiem slēgs VSIA "Autotransporta direkcija" (ATD), portālu "Delfi" informēja Satiksmes ministrijā.

Plānota viena sabiedriskā transporta (dzelzceļš un autobusi) tīkla visā valstī izveidošana. Vienotas plānošanas realizēšanai tiks izveidota Sabiedriskā transporta padome, kurai būs konsultatīvs raksturs un tās ieteikumus valsts budžeta ietvaros ņems vērā ATD.

Padomes sastāvā būs Satiksmes ministrijas (SM), Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM), plānošanas reģionu un ATD pārstāvji.

Savukārt sabiedriskā transporta pasūtījumu visā ārpilsētas maršrutu tīklā nodrošinās un līgumus par pakalpojumiem slēgs ATD, uzņemoties arī plānošanas reģionu iepriekš noslēgto līgumu saistības. Plānošanas reģioni nodrošinās sabiedriskā transporta vajadzību apzināšanu un nepieciešamo saikni ar pašvaldībām.

Šāda modeļa ieviešana ļaus izveidot vienotu un izmaksu ziņā efektīvu reģionālās nozīmes maršrutu tīklu. Tiks nodrošināta pārvadājumu apjoma sabalansēšana ar valsts budžetā pieejamo finansējumu, efektīva administratīvā procedūra un ieviesta vienota pieeja pakalpojumu plānošanas, pasūtīšanas, līgumu slēgšanas un valsts budžeta līdzekļu izlietošanas uzraudzības procesiem visos reģionos vienādi, vienlaikus nodrošinot visaptverošu vietējo iedzīvotāju interešu apzināšanu un pārstāvēšanu, uzsver SM.

Starpinstitūciju sanāksmē, kurā piedalījās Satiksmes ministrijas, Finanšu ministrijas, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas, Latvijas Pašvaldību savienības, Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas, plānošanas reģionu, kā arī ATD pārstāvji, tika panākta vienošanās, ka sabiedriskā transporta pakalpojumu funkcijas administrēšanas problēmu novēršanai efektīvākais risinājums būtu vienota maršrutu tīkla pārzināšana un vienota pakalpojumu organizēšana šajā tīklā.

Izvērtēta arī izveidojušās situācija attiecībā uz plānošanas reģionu parādiem 0,818 miljonu latu apmērā par sniegtajiem sabiedriskā transporta pakalpojumiem reģionālajos vietējās nozīmes maršrutos 2012.gadā. Lai šos zaudējumus būtu iespējams segt no valsts budžeta līdzekļiem, tiks grozīts Sabiedriskā transporta pakalpojumu likums, kuri jau ir atbalstīti Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijā.

Jaunais sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanas modelis vēl jāapstiprina valdībā un tas varētu stāties spēkā 2014.gadā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!