Foto: DELFI

Reaģējot uz sūdzībām par pārkāpumiem pārtikas produktu tirdzniecībā, SIA "Maxima Latvija" vadībai jāpievērš lielāka uzmanība personāla apmācībai, sākot ar pārdevējiem un beidzot ar vadītājiem, kuriem savukārt būtu jāpaplašina amata pienākumi, tādējādi veidojot dubultu kvalitātes uzraudzības sistēmu, tikšanās laikā ar veikala vadību norādījis Pārtikas un veterinārā dienesta (PVD) ģenerāldirektors Māris Balodis.

"Saruna bija konstruktīva un uz sadarbību vērsta. Uzņēmums, neraugoties uz funkcionējošu kvalitātes sistēmu, bija gatavs ne vien atrast problēmu cēloni Mūkusalas ielas veikalā un nepieļaut līdzīgus gadījumus, bet arī ņemt vērā PVD ieteikumus attiecībā uz personāla apmācību, padziļinātu patērētāju sūdzību analīzi un personāla rīcību sūdzību gadījumos, kā arī personāla amata pienākumu pārskatīšanu visā veikalu tīklā kopumā," norādīja Balodis.

Tāpat diskusijās pārrunāta iespēja paplašināt veikalu vadītāju amata pienākumus, nosakot, ka ne tikai jāuzrauga preču sortiments, bet arī personāls, sistemātiski pārliecinoties par higiēnas apstākļiem, īpašu uzmanību pievēršot pārtikas produktu derīguma termiņiem un uzglabāšanas temperatūrai.

"Tas savukārt ļautu izveidot dubultu uzraudzības mehānismu veikalā jeb, citiem vārdiem sakot, - ko nepamana pārdevējs, to pamanīs vadītājs. Tas palīdzētu laikus izņemt no tirdzniecības preces ar beigušos derīguma termiņu, kā arī identificēt un novērst citas ar pārtikas apriti saistītas neatbilstības," sacīja Balodis.

"Maxima Latvija" pārstāvis Jānis Beseris sacīja, ka pārkāpumi lielveikalā Mūkusalas ielā novērsti uzreiz pēc tam, kad publiskajā telpā parādījās bijušās darbinieces sūdzības.

"Bijām vienisprātis, ka pārtikas kvalitātes jautājumi ir ļoti svarīga prioritāte visā mazumtirdzniecībā. Pārrunājot šo gadījumu ar PVD, tika gūta abpusēja izpratne, ka neatbilstības konstatētas vienā veikalā, nevis uzņēmumā kopumā. "Maxima Latvija" uzņēmuma procesa un kvalitātes departaments veiks pastiprinātas pārbaudes visos veikalos, un novembra laikā darbiniekiem tiks veiktas atkārtotas apmācības par kvalitātes prasībām un to stingru ievērošanu," sacīja Beseris.

Kā ziņots, pēc PVD iniciatīvas piektdien notika dienesta ģenerāldirektora tikšanās ar "Maxima Latvija" valdes locekli Andri Vilcmeieri un procesu un kvalitātes vadības direktori Daci Gravu, lai pārrunātu PVD konstatētos pārkāpumus "Maxima" lielveikalā Mūkusalas ielā 73.

Par pārkāpumiem sociālajos tīklos bija ziņojusi bijusī veikala darbiniece, norādot, ka veikalā tiekot pārfasēti un realizēti bojāti produkti.

Šonedēļ veiktajā pārbaudē PVD konstatēja vairāku veidu produkciju ar nenosakāmu derīguma termiņu. Par minētājiem pārkāpumiem uzņēmums tiks saukts pie administratīvās atbildības.

PVD šāda tipa uzņēmumus pārbauda vismaz divas reizes gadā, taču tieši šo veikalu PVD šogad vien ir pārbaudījis piecas reizes, tostarp četros gadījumos pārbaudot patērētāju sūdzības par gaļas kulināriju. Trijos gadījumos sūdzībās minētie fakti ir apstiprinājušies. Visos gadījumos noformēts akts par pārtikas izņemšanu no apgrozības, jo tā nebija derīga uzturam, un uzņēmumam piemērots naudas sods.


    Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!