Foto: Publicitātes attēli

Rīgā Lāčplēša ielā pabeigta dzelzceļa projekta "Rail Baltica" pārvada atbalsta sienu izbūve, un tagad ielas seguma atjaunošanas laikā mainīta transportlīdzekļu satiksmes organizācija, informēja būvnieka "BeReRix" pārstāvji.

Tāpat kā līdz šim, pārbūves laikā satiksme Lāčplēša ielā pilnībā netiks slēgta, tomēr šajā projekta posmā plānotas nelielas izmaiņas - no šodienas satiksme tiek organizēta pa vienai joslai katrā virzienā pārvada austrumu pusē, lai novembrī Lāčplēša ielā varētu atjaunot pilnvērtīgu četru joslu satiksmi.

Pēc ielas pārbūves novembra beigās tiks sākti pārvada siju montāžas darbi, un drošības apsvērumu dēļ siju montāžas laikā Lāčplēša ielā tiks slēgta satiksme.

Lai pēc iespējas mazāk ietekmētu rīdzinieku ikdienu, būvniecības darbi ir plānoti atsevišķās naktīs līdz gada beigām, bet dienas laikā satiksmes slēgšana šajā posmā šobrīd nav paredzēta.

"BeReRix" informēs sabiedrību par šiem un turpmākajiem satiksmes ierobežojumiem.

Pēc būvniecības darbu pabeigšanas "Rail Baltica" projekts paredz Lāčplēša ielas ass nobīdi par 1,5 līdz diviem metriem uz austrumu pusi, saglabājot divas pilnvērtīgas braukšanas joslas katrā virzienā un radot jaunu gājēju ietvi un velo ceļu tās rietumu pusē.

Būvnieku pārstāvji skaidro, ka "Rail Baltica" trases izbūvē tiks izveidotas divas pilnvērtīgas automašīnu joslas katrā virzienā, velosipēdistiem būs pieejams divvirzienu velo ceļš, kas vedīs virzienā uz Rīgas Centrālo staciju. Savukārt gājēju plūsma tiks organizēta maģistrālai ielai atbilstošā veidā, tostarp izveidojot ar luksoforu regulētu gājēju pāreju pie Kalupes ielas. No Lāčplēša ielas līdz Centrālajai stacijai cilvēkus ar redzes traucējumiem vadīs taktilo risinājumu josla.

Līdz šim "BeReRix" "Rail Baltica" Lāčplēša ielas posmā pabeidzis apkārtnes inženiertīklu pārcelšanas un pārbūves darbus, izbūvējis vairāk nekā 400 pāļu pārvada un dzelzceļa atbalsta sienu konstrukcijām. Pabeigta pārvada atbalsta sienu izbūve un izbūvēts jauns dzelzceļa uzbērums 5000 kubikmetru apmērā.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2026.gada līdz 2030.gadam.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!