Foto: LETA

Vācijas autobūves koncerns "Volkswagen" (VW), kas iesaistīts skandālā par gāzu izmešu mērījumu manipulācijām dīzeļa dzinējos, ceturtdien paziņoja, ka pārbaudēs konstatēts, ka nav apstiprinājušās aizdomas par to, ka vēl viena tipa dzinēji būtu aprīkoti ar programmatūru, kas gāzu izmešu pārbaudē rāda normām atbilstošu līmeni, lai gan reālas braukšanas apstākļos šis līmenis ir krietni lielāks, vēstīja Vācijas ziņu aģentūra DPA.

Iepriekš kompānija pavēstīja, ka pārbauda, vai "EA288" tipa dzinēji, kas atbilst Eiropas Savienības izmešu standartam "Euro5", arī nav aprīkoti ar manipulāciju programmatūru. "EA288" dzinēji nomainīja "EA189" tipa dzinējus, kas ir skandāla epicentrā.

VW, kuras galvenais birojs atrodas Volfsburgas pilsētā Vācijas ziemeļos, pagājušajā mēnesī atzina, ka visā pasaulē ir 11 miljoni automašīnu, kuru dīzeļa dzinējs ir aprīkots ar krāpnieciskajām ierīcēm. Skandāla rezultātā pēc pārdošanas apmēra pasaulē lielākā autoražotāja spēkratu pārdošana ir nokritusies līdz visu laiku zemākajam līmenim.

Programmatūra piesārņojuma kontroli ieslēdz tad, kad transportlīdzeklim tiek veiktas pārbaudes, bet to izslēdz, kad automašīna atgriežas reālas braukšanas apstākļos, tādējādi vidē nonāk krietni vairāk kaitīgo izmešu nekā paredz noteiktās normas.

Vairākās valstīs sāktas izmeklēšanas par krāpnieciskajām ierīcēm VW grupas automašīnām ar dīzeļa dzinēju, un skandāla rezultātā VW ir zaudējusi vairāk nekā pusi no savas tirgus vērtības.

VW gatavojas plašai skarto transportlīdzekļu atsaukšanai, lai tos saremontētu atbilstoši noteiktajiem vides standartiem.

Grupas preses pārstāvis ceturtdien atklāja, ka apmēram trīs miljoni skandālā iesaistīto automašīnu ir ar 1,6 litru dīzeļa dzinēju, kam būs jāveic nozīmīgi remontdarbi.

Automašīnām ar 1,2 un 2,0 litru dzinēju pietiks vien ar programmatūras atjaunināšanu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!