Foto: Vida Press

“Universal Music Group” nolēmuši no “TikTok” izņemt miljoniem dziesmu, vēsta medijs BBC. Sociālajā medijā vairs nebūs pieejamas, piemēram, Teilores Sviftas, “The Weekend” un Dreika dziesmas, un saraksts ir garš.

Kompānija “Universal” apsūdzēja “TikTok” bulingā un stāstīja, ka medijs vēloties maksāt tikai daļu no likmes, ko citi sociālie mediji maksā par piekļuvi mūzikas katalogam. Taču pats “TikTok” uzskata, ka “Universal Music” viņus nepatiesi apvainojot.

Mūzikas kompānijas saņem autoratlīdzības maksājumus, kad to dziesmas tiek atskaņotas straumēšanas un sociālo mediju platformās. Ķīniešu kompānijai piederošajam “TikTok” ir vairāk nekā viens miljards lietotāju, taču tas veido tikai 1% no “Universal” kopējiem ieņēmumiem.

“Universal Music” kontrolē apmēram trešdaļu no pasaules mūzikas. Viņi pauduši, ka “TikTok” cenšas veidot mūzikā balstītu biznesu, nevēloties maksāt taisnīgu cenu.

31. janvārī “Universal Music Group” beidzas līgums ar “TikTok”, un no šī brīža kompānija grasās pārstāt licencēt savu saturu sociālajam medijam. “TikTok” pārstāvji pauž sarūgtinājumu par mūzikas kompānijas alkatību, kas viņu ieskatā stāvot augstāk par dziesmu autoru interesēm. Viņi piebilst, ka “Universal Music” tādējādi atteikušies no bezmaksas reklāmas, ko tiem sniedzis šis soctīkls.

Šī ir pirmā reize, kad mūzikas kompānija spērusi tik milzīgu soli, lai izņemtu savas dziesmas no tehnoloģiju uzņēmuma platformas. “Universal Music” dominē pasaules mūzikas ierakstu nozarē. Tai pieder tiesības uz tādu ietekmīgu mākslinieku daiļradi kā “The Beatles”, “The Rolling Stones”, Eltons Džons un Ariana Grande. Tai skaitā ir arī Sofijas Elisas Bekstores dziesma “Murder on the Dancefloor”, kas nesen kļuvusi par TikTok hitu.

Pagājušā gada jūlijā “Warner Music” ar “TikTok” noslēdza jaunu licencēšanas līgumu. Tā ir trešā lielākā mūzikas ierakstu kompānija pasaulē.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!