Foto: Shutterstock
Laikapstākļiem kļūstot nemīlīgākiem, ir tik patīkami rudens vakarus pavadīt mājās, siltumā, kopā ar iedvesmojošu grāmatu. Ilgtspējas žurnāls “Mēs darām” piedāvā 10 grāmatu izlasi, kas šoruden aizvedīs tevi ceļojumā pa planētas Zeme brīnumainākajām vietām, iemācīs izdzīvot dabā, palīdzēs ieviest ikdienā jaunus paradumus, atvērties dabiskai seksualitātei, kopā ar bērnu iemācīties prieka spēli, laicīgi sagatavoties jaunai dārzkopības sezonai un iepazīt slavenību tuvplānā. Baudpilnu lasīšanu!

“Dzīve uz mūsu planētas”, Deivids Atenboro. Šajā stāstā autors ar dzīvesgudra cilvēka viedumu un ceļotāja aizrautību eleganti izved lasītāju cauri notikumiem un procesiem uz mūsu apbrīnojamās planētas Zeme. Laikā, kad dabas bioloģiskā daudzveidība strauji samazinās, klimats kļūst arvien nestabilāks, cilvēcei jācenšas saglabāt dabu, cik vien iespējams pirmatnēju, neskartu un nesabojātu. Interesants, saistošs, faktos un novērojumos balstīts darbs!

“Atomiskie ieradumi”, Klīrs Džeims. Grāmata piedāvā dažādas praktiskas stratēģijas, kā iemācīties veidot un ikdienā ieviest jaunus ieradumus un atbrīvoties no vecajiem. Pilnveidojot savas nelielās ikdienišķās darbības, tu vari panākt manāmus uzlabojumus un izaugsmi savā dzīvē. Autors sniedz praksē pārbaudītus padomus, kā atrast laiku jauniem ieradumiem arī ļoti aizņemtiem cilvēkiem, kā pārvarēt motivācijas un gribasspēka trūkumu, kā tikt atpakaļ uz ceļa, ja būsi no tā novirzījies.

Foto: Shutterstock

“Aci pret aci ar kaunu”, Ilse Sanda. Kauns ir viena no destruktīvākajām un dzīvi ierobežojošākajām emocijām, ko bieži mēdz jaukt ar vainas sajūtu. Kauns mūs pārņem kā reakcija uz iekšējo nedrošību – jūtamies nepareizi un nemīlami. Grāmata palīdz saprast, kā rodas kauns, kā to atšķirt no citām emocijām, kā aiz kauna sajūtas pamanīt dziļākus iekšējus pārdzīvojumus. Un, galu galā, sniedz padomus, kā pārvarēt kaunu un iegūt pašpaļāvību. Izdevumā ietverti gan reālu cilvēku pieredzes stāsti, testi kauna iespaida izmērīšanai savā dzīvē un vingrinājumi tā pārvarēšanai.

“Dvēseles tumšās naktis”, Tomass Mūrs. Dvēseles tumšās naktis ir ciešanu periodi, ko rada nozīmīgi dzīves pavērsieni, sarežģījumi attiecībās un lielie dzīves “pārejas posmi”. Grāmata aicina paskatīties uz dzīves izaicinājumiem kā uz durvīm, kas ved uz dvēseles dziļāko vajadzību izzināšanu, ļaujot dziedināt iekšējās traumas un atrast jaunu izpratni par dzīves jēgu. Tomass Mūrs ir pasaulslavens psihoterapeits un daudzu garīgumam un psiholoģijai veltītu grāmatu autors.

“Gajas dārzs. Piemājas permakultūras rokasgrāmata”, Tobijs Hemenvejs. Šī ir pasaulē vispirktākā grāmata par permakultūru, kas bagātīgi apraksta šīs pieejas būtību, principus un piemērus. Permakultūra ir ilgtspējīgas dārzkopības un lauksaimniecības sistēma un noderēs tiem, kuri vēlas savu dārzu veidot sadarbībā ar dabu, nevis darbojoties pret to. Šī pieeja māca lietderīgi izmantot dabas resursus un ekosistēmu īpatnības, lai ietaupītu sev darbu un izaudzētu vajadzīgo. Permakultūras dārzā visi tā elementi izveidoti tā, lai pildītu vairākas funkcijas (piemēram, ogulāju un augļu koku žogi) un lai katru vajadzību (ēna, barība, aizvējš) pildītu vairāki dārza elementi.

“Polianna”, Eleonora H. Portere. Mācies prieka spēli kopā ar savu bērnu! Šis bērnu literatūras klasikas darbs ir bestsellers jau vairāk nekā gadsimtu, jo iedvesmo skatīties uz pasauli caur bērnišķīga prieka brillēm. Polianna ir meitene, kurai dzīvē nav klājies viegli, taču, lai tiktu pāri skumjām un nomāktībai, viņa ir izdomājusi sev īpašu spēli – saskatīt ikvienā situācijā labo un atrast iemeslu priekam. Derēs arī nomāktiem pieaugušajiem.

Foto: Shutterstock

“Mīli, kāda esi”, Emilija Nagoska. Rietumu zinātnē un medicīnā sievietes seksualitāte ilgstoši tika uzskatīta par vīrieša seksualitātes “vieglo” versiju – tāda pati, tikai sliktāka. Mums ir mācīts domāt par seksu kā par uzvedību, nevis par tiem bioloģiskajiem, psiholoģiskajiem un sociālajiem procesiem, kas ir šīs uzvedības pamatā. Izrādās, ka stress, garastāvoklis, uzticēšanās un pārliecība par savu ķermeni ir sievietes seksuālo labklājību galvenie ietekmējošie faktori, nevis fona traucēkļi. Šī grāmata piedāvā jaunu, zinātnē balstītu veidu, kā domāt par sievietes seksuālo labsajūtu – tu esi seksuāli pilnvērtīga, vienkārši esot tu pati, pat ja tev ne vienmēr pašai tā šķiet.

“SAS izdzīvošanas rokasgrāmata”, Džons Vaizmens. Grāmata, kura var izglābt tev dzīvību. Tā iemācīs, kā pārvietoties pa nepazīstamu apvidu, kā atrast ēdienu dabā, kā novērst un ārstēt veselības problēmas, kā sevi pasargāt bīstamās situācijās pilsētu ielās, kam ārkārtas situācijās jābūt “izdzīvošanas komplektā” un kā izdzīvot dabas stihiju un teroraktu gadījumā. Grāmatas autors ir bijis izdzīvošanas instruktors Īpašajos gaisa spēkos (SAS), un grāmata tapusi pēc šīs elitārās karaspēka vienības treniņu metodikas. Ļoti aktuāli tik nemierīgajā pasaulē!

Foto: Shutterstock

“UDHS priekšrocības”. Izrādās, ka iezīmes, ko šodien saucam par diagnozi, agrāk skaitījās milzu priekšrocība cilvēces izdzīvošanas spēlē. Izveicība, radošums, bezbailība, spīts, iniciatīva un spēja piemēroties palīdzēja nenomirt badā un nekļūt par plēsēju medījumu. Šīs īpašības ir tipiskas cilvēkiem ar uzmanības deficīta un hiperaktivitātes sindromu jeb UDHS. Grāmatā atradīsi virkni padomu, kā diagnozi padarīt par priekšrocību, un kā tikt galā ar šīs diagnozes trūkumiem. Lieti noderēs visiem, kam ikdienā ir saskarsme ar UDHS.

“Zaļās gaismas”, Metjū Makonahijs. Slavenā amerikāņu aktiera mīlestības vēstule dzīvei un ceļvedis mums pārējiem, kā biežāk dzīvē noķert zaļo gaismu, pie viena saprotot, ka arī dzeltenās un sarkanās reiz pārslēdzas uz zaļajām. Autors dalās savas dzīves mācībās, lūgšanās, uzskatos, piezīmēs par panākumiem un neveiksmēm, priekiem un bēdām. Kā būt godīgam? Kā mazāk stresot? Kā priecāties? Kā mazāk sāpināt cilvēkus? Kā pašam tikt mazāk sāpinātam? Kā būt labam cilvēkam? Kā vairāk būt pašam? Grāmata ir aktiera dzīves stāsts, kura pamatā ir viņa rakstītās dienasgrāmatas.

Seko "Delfi" arī vai vai Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!