Foto: Publicitātes foto

Ķīnas kompānija "Xiaomi", kas plašāk pazīstama ar saviem viedtālruņiem un citu elektroniku, prezentējusi savu pirmo automobili. Elektriskais sedans "SU7" ir izstrādāts pilnībā no nulles un vietējā tirgū nonāks nākamgad. Turklāt "Xiaomi" debija autobūvē ir vērienīga: veiktspējas parametros "SU7" pārspēj vācu sportisko "Porsche Taycan", bet sniedzamībā – amerikāņu etalonu "Tesla Model S".

"Xiaomi" šo automobili radījis kā daļu no savas ekosistēmas "CarloT", tādējādi "SU7" ērti sapārosies ar šīs pašas markas viedierīcēm, kā arī iegūs "Apple CarPlay" un "AirPlay" atbalstu. Pircējiem tiks piedāvāta šī modeļa versija gan ar vienu, gan diviem elektromotoriem. "Xiaomi SU7" cena gan pagaidām netiek atklāta.

"Xiaomi SU7" ne tikai vizuāli, bet arī gabarītos ir līdzīgs "Porsche Taycan" sportiskajam elektromobilim. Turklāt pie šī modeļa dizaina izstrādes ķīnieši bija pieaicinājuši BMW bijušo galveno dizaineri Krisu Benglu, kurš vācu sportiskos automobiļus zīmēja gadsimtu mijā.

Ražotājs apgalvo, ka tā elektromobiļa virsbūves noturība pret vērpi ir salīdzināma ar "Hennessey Venom F5" superauto. Ķīniešu viedierīču ražotāja elektromobilis būs aprīkots ar 101 kWh akumulatoru, kas automobiļa grīdā aizņems tikai 12 centimetru augstumu. Turklāt akumulatoram ir pamatīga termoizolācija un dzesēšanas sistēma, kuras radiatori kopumā aizņem 7,8 kvadrātmetrus.

"SU7" tiks aprīkots ar paša "Xiaomi" izstrādātiem elektromotoriem – kopumā tādi būs trīs. Visupirms sērijveida ražošanā nonāks modifikācija ar "HyperEngine V6" un "V6s" (burts "s" versijas indeksā nozīmē 800 voltu sistēmu) elektromotoru. Gadu vēlāk pievienosies modifikācija ar "HyperEngine V8s" elektromotoru, kas konstrukcijā būs līdzīgs īpaši sportiskajā "Tesla Model S Plaid" pielietotajam.

Ar diviem elektromotriem aprīkotais "Xiaomi SU7" attīstīs 673 zirgspēku jaudu un 838 ņūtonmetru griezes momentu. Savukārt versija ar vienu elektromotoru attīstīs tikai 299 ZS. No vietas līdz 100 km/h šāds elektromobilis paātrināsies attiecīgi 2,78 un 5,28 sekundēs. Maksimālais braukšanas ātrums – 265 un 210 km/h; sniedzamība – 800 un 668 kilometri.

Tādējādi "Xiaomi SU7" jaudīgākajā versijā ir ātrāks nekā "Porsche Taycan Turbo S", kas līdz 100 km/h paātrinās 2,8 sekundēs un maksimāli sasniedz "tikai" 260 km/h. Savukārt sniedzamībā ķīniešu sportiskais elektromobilis pārspēj pat "Tesla Model S Plaid" par 10 km.

Ķīniešu elektromobilis būs aprīkots ar progresīvu autonomās braukšanas sistēmu "Xiaomi Pilot". Šis "autopilots" izmantos vairākus radarus, kā arī 11 augstas izšķirtspējas videokameras un 12 ultraskaņas sensorus. Visi šie sensori strādā kopā, lai noteiktu priekšā esošā ceļa topogrāfiju un droši apbrauktu šķēršļus.

Pirmie "Xiaomi SU7" sērijveida eksemplāri tiks demonstrēti nākamā gada pirmajā ceturksnī.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!