72% Latvijas skolēnu tic iespējai attīstīt savas prasmes, liecina pētījums
Foto: Shutterstock

Latvijā vairāk nekā divas trešdaļas (72,6%) skolēnu uzskata, ka viņi savas spējas un apstākļus var mainīt, secināts Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas jeb OECD Starptautiskās skolēnu novērtēšanas programmas PISA 2018 jaunākajā ziņojumā, par kā rezultātiem portālu "Delfi" informēja Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) komunikācijas nodaļa.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Kopumā OECD ziņojumā izvērtētas 79 valstis. Ir piecas valstis, kur jauniešu uzskats, ka viņu spējas un apstākļi nav fiksēti un tos var mainīt, ir augstāks.

OECD pētījuma rezultāti rāda, ka tie skolēni, kuri vairāk tic un paļaujas uz savām spējām, izjūt lielāku piederību savai skolai, tajā jūtas labi un kopumā ir apmierinātāki ar savu dzīvi. Tāpat arī tie skolēni, kuriem piemīt izaugsmes domāšana, iegūst augstākus vērtējumus nekā viņu vienaudži ar fiksētu domāšanu, liecina pētījuma rezultāti.

Tāpat pētījumā iegūtie dati rāda, ka skolēni ar izaugsmes domāšanu izvirza augstākus mācību mērķus, ir vairāk motivēti mācīties un mazāk saskaras ar bailēm no neveiksmēm. Šie skolēni gūst arī augstākus rezultātus PISA 2018 testos lasīšanā, matemātikā un dabaszinātnēs.

Izaugsmes domāšanu veicina pedagogu atbalsts, pielāgotas mācību metodes, un atgriezeniskā saite par skolēna stiprajām pusēm. Pētījuma rezultāti akcentē pedagogu būtisko lomu izaugsmes domāšanu veicinošas vides izveidē, norāda IZM.

OECD Starptautiskās skolēnu novērtēšanas programmas PISA mērķis ir rosināt valstis sadarboties, mācīties citai no citas, veidot godīgākas un iekļaujošākas izglītības sistēmas. Latvijas skolēnu, pedagogu, vecāku un skolu direktoru piedalīšanās starptautiskos izglītības pētījumos ir nozīmīga izglītības sistēmas kvalitātes līmeņa starptautiskai noteikšanai un turpmākai pilnveidei, atgādina ministrija.

OECD PISA 2018 īstenošanu Latvijā IZM uzdevumā veic Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes Izglītības pētniecības institūts.

Pētījums notiek Eiropas Sociālā fonda projekta Nr. 8.3.6.1/16/I/001 "Dalība starptautiskos izglītības pētījumos" ietvaros.

Seko Delfi arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

PISA IZM Izglītības un zinātnes ministrija OECD
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form