Foto: LETA

Rīgas domes pagaidu administrācija piektdien, 29. maijā, amatā apstiprināja trīs departamenta direktorus – pie jaunas vadības ticis pašvaldības Finanšu, Pilsētas attīstības, kā arī Izglītības, kultūras un sporta departaments.

Finanšu departamenta direktora amatā iecelts līdzšinējais direktora pienākumu izpildītājs Uldis Rakstiņš. Viņš jau kopš 2000. gada pašvaldībā ieņem amatus, kuri saistīti ar ekonomiku un finanšu vadību. Tikmēr 2019. gada novembrī Rakstiņš sāka pildīt departamenta direktora pienākuma izpildītāja pienākumus.

Kā galvenās darba prioritātes Rakstiņš iezīmēja aktīvāku domes deputātu informēšanu saistībā par pašvaldības budžeta un finanšu jautājumiem, jo, piemēram, "dažādu politisko procesu" dēļ viņam nebija iespējams visiem 60 domes deputātiem prezentēt pilsētas 2020. gada budžeta projektu.

Tāpat viņš vēlas grāmatvedības jomā uzlabot sadarbību ar pašvaldības klientiem, lai novērstu gadījumus, kad iedzīvotājs nesaprot no vietvaras saņemto rēķinu, kā arī, viņaprāt, ir nepieciešams uzlabot un veidot korektākas attiecības ar Rigas domes kapitālsabiedrībām, jo arī to darbība ietekmē pašvaldības budžetu.

Pilsētas attīstības departamentu vadīs Ilze Purmaile. Viņa 2019. gada oktobrī sāka pildīt departamenta direktora pienākuma izpildītāja pienākumus, taču jau kopš 2001. gada Purmales darba pieredze ir saistīta ar Rīgas pilsētvides plānošanu un attīstību, ieņemot dažādus amatus pašvaldībā.

Purmaile uzsvēra, ka departamentam ir jāizdara "parāds" un jāizstrādā Rīgas teritorijas plānojumu līdz 2030. gadam, jāturpina darbs pie pilsētas attīstības programmas apstiprināšanas, kā arī jāstrādā pie lielākā izaicinājuma – projekta "Rail Baltica".

Tāpat viņa plāno aktivāk strādāt pie uzņēmējdarbības atbalsta, proti, investoru piesaistes un vietējo uzņēmumu attīstības. Vienlaikus viņa vēlas palielināt sabiedrības iesaisti ne tikai plānošanas, bet arī projektu īstenošanas jomā.

Izglītības, kultūras un sporta departamenta direktora amatā apstiprināts bijušā Ministru prezidenta Māra Kučinska (ZZS) biroja vadītājs Māris Krastiņš. Premjera biroju viņš vadīja no 2016. gada februāra līdz 2019. gada janvārim.

Viņš ir ieguvis bakalaura grādu politikas zinātnē, kā arī jurista kvalifikāciju un maģistra grādu sabiedrības vadībā. Darba pieredze savulaik arī gūta Pašvaldības lietu ministrijā un Īpašo uzdevumu lietu ministrijā. Vairāk kā piecus gadus vadījis Izglītības un zinātnes ministrijas satura un eksaminācijas centru. 2015. gadā ieņēma arī Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas valsts sekretāra vietnieka informācijas komunikāciju tehnoloģiju jautājumos amatu.

Izklāstot iecerētās darba prioritātes, Krastiņš uzsvēra, ka ir nepieciešams izstrādāt divus scenārijus, kā pie labvēlīgas Covid-19 ierobežošanas situācijas turpmāk departamentam organizēt savu darbu un pēc iespējas ātrāk rīdziniekiem sniegt pakalpojumus. Savukārt otrs scenārijs būtu departamenta rīcība situācijā, ja infekcijas izplatība saasinās.

Amatos apstiprinātie departamentu direktori darbu sāks pirmdien, 1. jūnijā.

Struktūrvienību vadītāju kandidātus vērtēja atlases komisija. Konkursā uz vakantajiem amatiem pieteikumus iesniedz 30 pretendenti – 15 pieteikumus izsniedza Pilsētas attīstības departamenta direktora amatam, astoņi Izglītības, kultūras un sporta, bet septiņi – Finanšu departamenta direktora amatam.

Finanšu departamenta direktora amats bija vakants kopš 2019. gada novembra, Izglītības departamenta – kopš 2019. gada marta, bet Pilsētas attīstības departamenta – jau kopš 2017. gada.

Rīgas pilsētas pašvaldība konkursus uz šīm vakantajām amatu vietām izsludināja 20. janvārī.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!