Foto: DELFI
Kaut arī projekta vēl nav un formāli nav zināms, ka tā īstenošanai piešķirs Eiropas līdzekļus, sāktas sarunas par Skanstes tramvaja līnijas izbūvei nepieciešamo īpašumu atsavināšanu Rīgā, otrdien vēsta laikraksts "Neatkarīgā Rīta Avīze Latvijai".

Rīgas domes Īpašuma iegādes un perspektīvās attīstības pārvalde ir izsūtījusi paziņojumus 46 nekustamo īpašumu īpašniekiem, lūdzot piekrist nekustamā īpašuma vai tā daļas atsavināšanai un atlīdzības noteikšanai par sabiedrības vajadzībām nepieciešamo atsavināmo īpašumu.

Viens no zemesgabala īpašniekiem vēstuli ievietojis tīklā "Facebook". Tajā lasāms, ka pašvaldība lūdz īpašnieku piekrist divu zemesgabalu atsavināšanai un atlīdzības noteikšanai. Zemesgabalu vērtību noteiks sertificēts nekustamo īpašumu vērtētājs. Atbilde jāsniedz mēneša laikā kopš vēstules saņemšanas.

Komentējot iedzīvotāju neizpratni par to, ka īpašumu atpirkšana sākta tik ātri, Rīgas domes Īpašuma departamenta direktors Oļegs Burovs laikrakstam norādīja, ka šāda prakse nav jaunums. Tāpat noticis arī Austrumu maģistrāles būvniecības projektā.

Skanstes tramvaja līnijas projektam nepieciešamajiem īpašumiem jānosaka tirgus vērtība, kas prasa laiku, piebilst izdevums. Turklāt Skanstes tramvaja plānotās trases vietā ir ne tikai dzīvojamās mājas, bet arī uzņēmumi, tāpēc jārisina sarunas par negūto peļņu.

Burovs piebilda – ja projekts netiks īstenots, tad visas šīs darbības tā arī paliks virtuālas.

Viņš arī uzsvēra, ka jaunās tramvaja trases izbūvei netiks prasīts vairāk zemes, nekā ietilpst ielas sarkanajās līnijās, kas ietver Senču ielu un daļu teritorijas gar to. "Tas ir vairāk nekā ielas apmērs," atzina Burovs.

Vienlaikus Īpašuma departamenta direktors atgādināja, ka nekustamā īpašuma īpašniekiem ir zināms – sarkanajās līnijās esošos īpašumus pašvaldība var atsavināt: "Pašvaldībai ir tiesības jebkurā laikā uzrakstīt īpašniekam vēstuli ar lūgumu pārdot vai mainīt īpašumu."

Jau vēstīts, ka 11. oktobrī Rīgas domes deputāti ārkārtas sēdē atbalstīja Skanstes tramvaja līnijas projektēšanas sākšanu.

Pirmdien Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai (CFLA) bija paredzēts iesniegt visus nepieciešamos dokumentus Kohēzijas fonda (KF) finansējuma piesaistei Skanstes tramvaja līnijas izbūves projektam.

Iecerēts, ka jaunā līnija savienos esošo maršrutu tīklu – 6. tramvaja maršrutu, šķērsojot 11. tramvaja maršrutu, ar 5. un 9. tramvaja maršrutu. Jaunizbūvētā tramvaja līnijas posma garums ir aptuveni 3,6 kilometri.

Tāpat projekta ietvaros plānots rekonstruēt 5. un 9.tramvaju maršrutu posmā no Pētersalas ielas līdz Centrāltirgus lokam.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!