Foto: Pexels

Latvijas politiskās partijas un apvienības līdz šī gada 16. aprīlim iztērējušas jau 1 197 188,87 eiro gaidāmo Eiroparlamenta (EP) vēlēšanu aģitācijā, liecina Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) apkopotā informācija.

Katrs no 16 vēlēšanās pieteiktajiem deputātu kandidātu sarakstiem limitētajiem aģitācijas izdevumiem drīkst izlietot ne vairāk kā 635 317,44 eiro.

Visvairāk līdz šim brīdim iztērējis "Apvienotais saraksts", kas deklarējis izdevumus 207 780,05 eiro apmērā. Šim politiskajam spēkam uz papēžiem min "Zaļo un Zemnieku savienība", kas izdevumos deklarējusi 202 731,23 eiro.

Tālāk seko "Latvija pirmajā vietā", kura iztērējusi 173 121,41 eiro, bet ceturtajā vietā ierindojas "Stabilitātei!", kuras aģitācijas izdevumi sasnieguši 155 316,39 eiro.

Savukārt "Nacionālā apvienība" iztērējusi 82 578, 88 eiro, toties "Jaunā Vienotība" šķīrusies no 74 423,91 eiro.

Pārējo partiju izdevumi ir šādi:

  • "Saskaņa" – 68 205,82 eiro;

  • "Latvijas attīstībai" – 62 535,27 eiro;

  • Kustība "Par!" – 62 593,20 eiro;

  • "Jaunā konservatīvā partija" – 28 782,89 eiro;

  • "Suverēnā vara" – 25 023,20 eiro;

  • "Tauta. Zeme. Valstiskums" – 12 834,51 eiro;

  • apvienība "Jaunlatvieši" – 314,92 eiro.

Nulle izdevumu ainā šobrīd redzama vien "Centra partijai" un "Tautas varas spēkam".

KNAB atgādina, ka priekšvēlēšanu aģitācijas periodā katram politiskajam spēkam noteikts finanšu līdzekļu limits, cik tas drīkst izlietot politiskās reklāmas izvietošanai, labdarībai, sponsorēšanai, pabalstiem un dāvinājumiem. Izdevumu limiti neattiecas uz izdevumiem par reklāmas izgatavošanu vai kampaņas plānošanu. Priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumos iekļaujami gan partijas kopējie, gan deputātu kandidātu individuālie izdevumi.

Aktuālā informācija apkopota laika posmā no 10. februāra līdz 16. aprīlim.

EP vēlēšanas Latvijā notiks 8. jūnijā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!