Foto: Latvijas armija

Latvijas Jūras spēku kuģi, kas otrdienas rītā devās Baltijas jūrā, lai savāktu no Būtiņģes naftas pārkraušanas termināļa noplūdušo naftu, turpina meklēt no termināļa norauto naftas uzpildes cauruļvadu, vēsta portāls "Sargs.lv"

Jūras spēku Krasta apsardzes dienesta Jūras meklēšanas un glābšanas koordinācijas centra (MRCC Rīga) priekšnieks komandleitnants Pēteris Subbota skaidroja, ka otrdien agri no rīta Latvijas teritoriālos ūdeņus pārlidoja īpašs Eiropas Savienības satelīts. Pārlidojuma laikā piesārņojums netika konstatēts.

"Nedaudz vēlāk jau tika veikti zemāka lidojuma gaisa kuģu pārlidojumi. Arī to laikā naftas pleķis vairs vizuāli nebija manāms," piebilda Subbota.

Subbota skaidroja, ka šāda veida izplūdušas naftas izzušana nav nekas neparasts – stiprā vēja un viļņošanās ietekmē apmēram pustonnu smagā nafta, kas iepriekš brīvi dreifēja jūrā, sakūlusies lielākos kunkuļos un nogrimusi.

Piesārņojuma draudi aizvien pastāv, taču tie ir mainījušies – tagad Jūras spēkiem jāmeklē apmēram 40 metrus gara un 40 centimetrus plata naftas uzpildes caurule, kurā aizvien vēl atrodas viena līdz pusotra tonna naftas.

Šobrīd Latvijas Jūras spēki cauruļvada meklēšanas darbus veic pašu spēkiem. Lietuvas Jūras spēki, kuru atbildības teritorijā vakar notika avārija, tos pagaidām ir pārtraukuši.

Ja naftas caurule Latvijas teritoriālajos ūdeņos tiks atrasta, par to tiks informēti arī Lietuvas Jūras spēki, vēsta "Sargs.lv".

Jau ziņots, ka pirmdien Lietuvā no uzņēmuma "Orlen Lietuva" piederošā Būtiņģes termināļa Baltijas jūrā noplūdusi viena līdz divas tonnas jēlnaftas.

Tas noticis, atvienojoties termināļa cauruļvadam, pa kuru tikusi sūknēta nafta. Noplūdušās naftas plankums jūrā bija aptuveni 3,7 kilometrus garš un 100 metrus plats, un tas vēja un straumju ietekmē no Lietuvas nokļuva Latvijas ūdeņos.

Būtiņģes naftas termināļa peldošā platforma atrodas 1,3 kilometrus no Lietuvas-Latvijas robežas un 7,3 kilometrus no krasta.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!