Foto: LETA

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) un Daugavpils mērs Igors Prelatovs ("Mūsu partija") apsprieduši nepieciešamību ilgtermiņa plānošanas dokumentos iekļaut otra Daugavas šķērsojuma izbūvi pilsētā, kas ļautu novirzīt no pilsētas centra kravas transportu, informēja ministra padomniece komunikācijas jautājumos Ilze Salna.

Satiksmes ministrs piektdien reģionālajā vizītē apmeklēja Daugavpili, kur ar Prelatovu arī pārrunāja lielo sabiedriskā transporta attīstības projektu virzību. Tāpat ministrs iepazinās ar pašvaldības paveikto Daugavpils Attīstības zonas projekta izstrādē, kas paredz reģionālās lidostas, zinātnes centra un industriālās zonas attīstību.

Tiekoties ar pašvaldības un uzņēmuma "Daugavpils satiksme" vadību, ministrs paudis pārliecību, ka Daugavpils straujiem soļiem iet kvalitatīva sabiedriskā transporta virzienā. Linkaits norādījis, ka 12 jauni tramvaja vagoni un 35 saspiestās dabasgāzes autobusi, kuru iegādei valdība piešķīrusi papildu līdzekļus Daugavpilij, nodrošinās gan labākas kvalitātes un videi draudzīgāku sabiedriskā transporta pakalpojumu pilsētā, gan labākus darba apstākļus tramvaju un autobusu vadītājiem, savukārt pilsētai ļaus ietaupīt līdzekļus jauno transportlīdzekļu ekspluatācijai un remontdarbiem.

Daugavpils vienīgais tilts pār Daugavu:

"Stratēģiskais lēmums nomainīt uzreiz vairāk nekā pusi no pilsētas autobusu parka uz CNG (transportlīdzekļi, kas darbojas ar saspiesto dabasgāzi) autobusiem, ne tikai rekonstruēt vecos tramvaju maršrutus, bet veidot arī jaunus savienojumus, sniegs pilsētai vairākus ieguvumus vienlaikus - gan ekonomiju pašvaldības budžetā, gan piesaistītus jaunus pasažierus sabiedriskajam transportam," uzsvēra ministrs.

Viņaprāt, ieguvums no CNG autobusu parka būs arī uzņēmējiem un citiem interesentiem, kuri vēlēsies izmantot videi draudzīgākus CNG transportlīdzekļus, jo līdz ar CNG autobusu iegādi tiks veidota arī CNG uzpildes stacija.

Eiropas Savienības fondu plānošanas periodā 2014.-2020.gadam Daugavpils transporta infrastruktūrai piešķirts Eiropas fondu finansējums vairāk nekā 67 miljonu eiro apmērā. Tā ietvaros attīstīts videi draudzīgs sabiedriskais transports - finansēta jaunas tramvaja līnijas izbūve, esošo līniju pārbūve, astoņu jaunu tramvaju vagonu iegāde, kā arī tiks izbūvēts jauns sliežu savienojums, iegādāti vēl papildus 12 jauni tramvaju vagoni un 35 CNG autobusi.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!