Otrdien, 8. janvārī, Ministru kabinetā apstiprināti noteikumi, kas nosaka kārtību, kādā drīkstēs īstenot attālinātās mācības kā daļu no klātienes mācību procesa.

Noteikumi paredz procentuāli maksimālo attālinātajās mācībās īstenojamo mācību stundu skaitu vienā mācību priekšmetā, kursā vai modulī un mācību gadā kopumā. Piemēram, vispārējā izglītībā 4.-6. klašu skolēniem varētu ļaut mācīties attālināti līdz divām dienām mēnesī; 7. -9. klašu skolēniem – līdz trīs dienām mēnesī, savukārt vidējās izglītības pakāpē attālinātās mācības drīkstēs noteikt līdz četrām dienām mēnesī.

Attālinātās mācības varēs organizēt visās Latvijas izglītības iestādēs un izglītības pakāpēs, taču noteikumos paredzētas izņēmuma situācijas, kurās attālinātās mācības nenotiek. Izņēmumi ir:

  • pirmsskolas izglītības pakāpē;
  • 1. un 2. klases izglītojamiem, tai skaitā profesionālās ievirzes izglītības programmās;
  • speciālās pamatizglītības programmās izglītojamiem ar garīgās attīstības traucējumiem un speciālās pamatizglītības programmās izglītojamiem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem vai vairākiem smagiem attīstības traucējumiem;
  • izglītības programmās, kas tiek īstenotas ieslodzījuma vietās un sociālās korekcijas izglītības iestādēs;
  • medicīniskās izglītības praktiskās un klīniskās mācības veselības aprūpes jomā reglamentētajās profesijās un specialitātēs.

Neformālajā izglītībā, tajā skaitā arī interešu izglītībā, attālinātās mācības var organizēt un īstenot atbilstoši attiecīgās izglītības programmas īstenotāja noteiktajai kārtībai.

Attālinātās mācības kā sastāvdaļu izglītības programmas apguvei klātienes formā pieļaujams īstenot šādā apjomā:

  • 3. klasei – līdz 5% no plānotā mācību stundu skaita mācību priekšmetos mācību gadā;
  • 4. līdz 6. klasei – līdz 10% no plānotā mācību stundu skaita mācību priekšmetos mācību gadā;
  • 7. līdz 9. klasei – līdz 15% no plānotā mācību stundu skaita mācību priekšmetos mācību gadā;
  • 10. līdz 12. klasei – līdz 20% no plānotā mācību stundu skaita mācību priekšmetos (kursos) mācību gadā;
  • profesionālās pamatizglītības programmās – līdz 5% no plānotā kopīgo stundu skaita programmā gadā, ieskaitot moduļu praktisko daļu, prakses moduli vai kvalifikācijas praksi;
  • profesionālās ievirzes izglītības programmās – līdz 5% no plānotā kopīgo stundu skaita programmā;
  • profesionālās vidējās izglītības programmās un arodizglītības programmās – līdz 20% no plānotā kopīgo stundu skaita programmā, ieskaitot moduļu praktisko daļu, prakses moduli vai kvalifikācijas praksi;
  • profesionālās tālākizglītības programmās – līdz 20% no plānotā kopīgo stundu skaita programmā, ieskaitot moduļu praktisko daļu, prakses moduli vai kvalifikācijas praksi;
  • profesionālās pilnveides izglītības programmās – līdz 30% no plānotā kopīgo stundu skaita programmā;

Savukārt augstākās izglītības pakāpē pilna un nepilna laika studijās attālinātās mācības var īstenot līdz 50% no attiecīgās studiju programmas īstenošanai noteiktā kontaktstundu skaita, kas norādīts izglītības iestādes apstiprinātajā studiju programmas plānā.

Izglītības un zinātnes ministrijas komunikācijas nodaļa preses paziņojumā norādīja, ka lai gan joprojām ikdienu diktē Covid-19 pandēmija un ārkārtējā situācija, nākotnē, kad atsāksies ierastais klātienes mācību process, attālinātās mācības nepazudīs no izglītības iestāžu ikdienas, bet kļūs par klātienes mācību sastāvdaļu.

Jau vēstīts, ka valdība otrdien nolēma nepiemērot mājas karantīnas nosacījumus tiem pamatskolēniem un vidusskolēniem, kuri kļuvuši par Covid-19 slimnieka kontaktpersonām. Vairāk par to var lasīt šeit.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!