Foto: LETA

"The American Scholar" 2019. gada 1. jūlijā publicēja eseju, kuras autore mēģina izprast iemeslus, kādēļ pēdējo gadu laiku par tik populāru nodarbi kļuvis pašu pagatavotā vai restorānā pasniegtā ēdiena fotogrāfēšana un attēlu publicēšana sociālajos tīklos. Atbildes variants: mūsu postsekulārajā laikmetā šādi mēs aizstājam gadsimtiem ilgo tradīciju – tēvreizes noskaitīšanu pirms maltītes. Ja turpinām šādus salīdzinājumus, kuri, iespējams, kādam liksies aizvainojoši vai zaimojoši, var teikt, ka stāvēšana rindā pie jauna veikala vai izsludināto atlaižu dēļ mūsdienu patēriņa sabiedrībā atgādina gaidīšanu rindā, ejot pie dievgalda.

Visticamāk, ka šāda iepirkšanās un reliģisko rituālu salīdzināšana nav korekta, tomēr grūti noliegt, ka pilngadību sasniegušu, salīdzinoši saprātīgu ļaužu gatavībā patērēt laiku, stāvot rindā, lai iekļūtu preču/pakalpojumu tirdzniecības vietā, lai "varbūt kaut ko nopirktu" un "vienkārši paskatītos", ir rituāla elementi. Un jebkurā rituālā ir sava racionalitāte.

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!