Foto: LETA

Lai gan vēl nav skaidrības par to, vai Rīgas pašvaldībai izdosies līdz 1.janvārim ieviest ieceri piešķirt braukšanas maksas atlaides Rīgā deklarētajiem iedzīvotājiem, pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" norāda, ka jau no otrdienas, 19.novembra, visos uzņēmuma apkalpošanas centros varēs saņemt jaunos personalizētos e-talonus, kas pārdēvēti par "Rīdzinieka karti".

Līdz šodienai "Rīdzinieka kartes" saņemšanai pieteikušies 36 270 cilvēki.

""Rīgas satiksme" ir saņēmusi izgatavotās "Rīdzinieku kartes" un plāno uzsākt to izsniegšanu uzreiz pēc valsts svētkiem, 19.novembrī, klientu apkalpošanas centros," informēja uzņēmuma preses sekretārs Viktors Zaķis. Viņš piebilda, ka no šodienas pieteikties "Rīdzinieka kartes" saņemšanai un aizpildīt pieteikuma anketu var, izmantojot elektronisko parakstu - tādējādi ir radīta papildu ērtība tiem klientiem, kuri "Rīdzinieka kartes" saņemšanai labprāt izmanto elektronisko vidi. Autentificējoties ar elektronisko parakstu un aizpildot pieteikuma anketu, klientu apkalpošanas centrā būs jāierodas, tikai lai saņemtu iepriekš izgatavotu "Rīdzinieka karti".

Zaķis piebilda, ka pirmajā dienā, 19.novembrī, plkst.15 "Rīdzinieku kartes" klientu apkalpošanas centrā Brīvības ielā 49/53 saņems Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (SC) un Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Andris Ameriks (GKR).

Kā ziņots, personas, kurām ir personalizētais e-talons un kuras brauc ar atlaidēm vai bez maksas, līdz personalizētā e-talona derīguma termiņa beigām var lietot esošos personalizētos e-talonus, un viņiem šobrīd nav jādodas pēc "Rīdzinieka kartes". Tā tiks izsniegta brīdī, kad būs jāmaina esošais e-talons.

Personām, kuras lieto personalizēto e-talonu, ir deklarētas Rīgā un braukšanas biļetes sabiedriskajā transportā iegādājas par pilnu cenu, jādodas uz kādu no Rīgas satiksmes klientu apkalpošanas centriem un jāaizpilda rīdzinieka statusa pieteikuma anketa. Dodoties uz klientu apkalpošanas centru, līdzi jāņem personu apliecinošs dokuments. Decembrī minētajiem klientiem būs jādodas pie e-talona biļešu automāta un jāievieto tajā e-talons, lai rīdzinieka statuss tiktu aktivizēts. Statusa noformēšanai var pierakstīties pa tālruni 8000 1919, aizpildīt anketu elektroniski, kā arī pieteikties rindā var arī mājas lapā "www.rigassatiksme.lv".

Personas, kurām nav personalizētā e-talona un kuras ir deklarējušās Rīgā, "Rīdzinieka karti" varēs saņemt, nosūtot anketu elektroniski un doties uz anketā paša norādīto klientu apkalpošanas centru pēc izgatavotās kartes vai arī ierodoties personīgi kādā no klientu apkalpošanas centriem.

Pierakstīties vizītei klientu apkalpošanas centros, kā arī aizpildīt elektroniski anketu "Rīdzinieka kartes" un rīdzinieka statusa saņemšanai ikviens interesents var arī mājaslapā "www.rigassatiksme.lv".

Jau ziņots, ka Rīgas dome 7.oktobrī nolēmusi paaugstināt sabiedriskā transporta biļešu cenu no 50 uz 84 santīmiem jeb 1,20 eiro, vienlaikus nosakot, ka Rīgā deklarētie iedzīvotāji, kas saņēmuši "Rīdzinieka karti", varēs braukt ar 50% atlaidi un maksāt 42 santīmus jeb 0,60 eiro.

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) uzskata, ka šie noteikumi ir diskriminējoši un pieprasa veikt izmaiņas, savukārt Saeimā atbalstītas izmaiņas Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā, paredzot, ka personas deklarēto dzīvesvietu nevar izmantot par vienīgo kritēriju, nosakot braukšanas atvieglojumus sabiedriskajā transportā.

Rīgas domes priekšsēdētājs Ušakovs savukārt uzsver, ka pašvaldība jebkurā gadījumā atradīs juridiski korektu veidu, kā saviem iedzīvotājiem noteikt atlaidi pilsētas sabiedriskajā transportā

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!