Rīgā par pusmiljonu eiro veidos Covid-19 velojoslas
Foto: LETA

Lai Rīgas domes Satiksmes departaments varētu turpināt autoceļu un ielu uzturēšanu, kam naudas līdz gada beigām nepietiek, paredzēts atteikties no 1,5 miljonu eiro finansējuma veloinfrastruktūras uzlabojumiem, bet velo projektu īstenošanai naudu aizņemties, pirmdien Satiksmes un transporta lietu komitejas sēdē pauda Satiksmes departamenta direktors Vitālijs Reinbahs.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Kopējais Rīgai piešķirtais mērķdotācijas apjoms autoceļiem un ielām veido 16,5 miljonus eiro, no kuriem 1,5 miljoni bija paredzēti veloinfrastruktūras uzlabojumiem.

Par šo mērķdotāciju sadalījumu bija plānots lemt iepriekšējā Satiksmes un transporta lietu komitejas sēdē, taču jautājuma izskatīšana tika pārcelta, lai Satiksmes departaments varētu atrast nepieciešamos līdzekļus ielu uzturēšanai.

Jau vēstīts, ka gada pirmajos mēnešos sniega tīrīšanā "nodedzināta" puse no atvēlētā budžeta.

Iepriekš mērķdotācijas izlietojuma plānā bija plānots veloceļš no centra uz Ziepniekkalnu, velojoslu ierīkošana Dzirnavu ielā, kā arī 1,5 miljoni tika atvēlēti veloinfrastruktūras uzlabojumiem.

Tagad plānots, ka pašvaldība 5,5 miljonus eiro aizņemsies, lai varētu īstenot Maskavas un Krustpils ielas krustojuma rekonstrukciju, veloceliņu Centrs-Ziepniekkalns, atjaunot Turgeņeva ielas segumu, kas paredz arī velojoslu izbūvi, kā arī satiksmes pārvada izbūvi Jūrkalnes ielā pār K. Ulmaņa gatvi.

Lēmums vēl būs jāpieņem Rīgas domes sēdē.

Tāpat šogad plānots izveidot vairākas pagaidu Covid-19 velojoslas, lai veicinātu dažādus iedzīvotāju pārvietošanās veidus pandēmijas situācijā. Šādas velojoslas iecerēts veidot, lai Covid-19 pandēmijas laikā mazinātu automašīnu un sabiedriskā transporta izmantošanu.

Covid-19 velojoslas plānots integrēt jau esošajā velotīklā, veidojot savienojumus starp pilsētas mikrorajoniem un centru. Šim nolūkam plānots atvēlēt pusmiljonu eiro. Iecerēts, ka Covid-19 velojoslas tiks izveidotas uz Dzirciema, Ķīpsalas ielās, kā arī posmā Centrs-Ķengarags dažādos posmos. Šo jautājumu vēl plānots apspriest Rīgas domes Mikromobilitātes komisijā, taču iecerēts, ka šādas velojoslas varētu tikt ierīkotas līdz jūnijam.

Šogad plānota arī Dzirnavu ielas seguma atjaunošana, kā ietvaros tiks ieviests arī iepriekš plānotais veloceliņš līdz Skolas ielai. Tāpat veloceliņu izveide ir paredzēta Ģertrūdes un Bruņinieku ielās, ko šogad plānots remontēt.

Mērķdotācijas apmēru veido piešķirtie līdzekļi no valsts budžeta 11,5 miljonu eiro apmērā, kā arī neizmantoto līdzekļu atlikums, kas uz 1. janvāri veidoja 4,9 miljonus eiro.

Tāpat par 7,4 miljoniem eiro, kas ir iepriekšējos gados ietaupītie līdzekļi, paredzēts pabeigt iepriekšējos periodos uzsāktos projektus – par kopumā 5,21 miljonu eiro tiks pabeigta Marijas un A. Čaka ielas, kā arī Bruņinieku, Sporta un Krasta ielu seguma atjaunošana, izbūvētas ietves Atpūtas un Ilūkstes ielās, pabeigta Lubānas rotācijas apļa pārbūve.

Par 1,4 miljoniem eiro tiks uzlabota satiksmes organizācija un drošība, bet 651 204 eiro tiks novirzīti ekonomiskajām analīzēm, pētījumiem, ekspertīzēm, kā arī transporta būvju projektu dokumentācijas izstrādei, pārbūves, izbūves un ielu seguma atjaunošanas darbu būvuzraudzībai un autoruzraudzībai, kā arī ielu seguma kvalitātes kontrolei.

Plānots, ka no 2021. gada mērķdotācijas par gandrīz četriem miljoniem eiro tiks veikta transportbūvju būvniecība, kas iekļauj tādus projektus kā Brasas pārvada pārbūve, Ģertrūdes ielas seguma atjaunošana, A.Čaka ielas labiekārtošanas darbus, kā arī ietvju izbūve Vienības gatvē un Malienas ielā. Tāpat daļu no līdzekļiem plānots izmantot Dandāles ielas rekonstrukcijai, Ielejas ielas pārbūvei, kā arī labiekārtojumu elementu izbūve ielās, kur veikta seguma atjaunošana, iesākto infrastruktūras objektu pabeigšanai un citiem darbiem.

Transportbūvju uzturēšanai plānots tērēt 5,5 miljonus eiro, savukārt citiem ar satiksmes infrastruktūru saistītiem darbiem, kur plānoti neliela apjoma objekti, neparedzēti vai papildus darbi, kā arī veloinfrastruktūras uzlabojumi, kopumā plānots tērēt 1,5 miljonus eiro.

Savukārt ceļu satiksmes organizācijas tehnisko līdzekļu pārbūvei, izbūvei un citām aktivitātēm plānots atvēlēt 1,7 miljonus eiro. Par šo naudu veiks ceļa horizontālā apzīmējuma uzturēšanu, ceļa zīmju, barjeru, ātrumvaļņu, gājēju pāreju ierīkošanu vai demontāžu, luksoforu, meteostaciju un satiksmes plūsmas skaitītāju ierīkošanu, uzturēšanu un remontu, kā arī citus darbus.

Par 3,2 miljoniem eiro plānots veikt ekonomiskās analīzes, pētījumus, atzinumus, vērtēšanu, ceļu drošības auditus, transporta būvju projekta dokumentācijas izstrādi, transporta būvju pārbūves, izbūves un ielu seguma atjaunošanas darbu būvuzraudzību un autoruzraudzību, kā arī ielu seguma kvalitātes kontroli.

Jau vēstīts, ka Rīgas domes Satiksmes departaments, aktīvās snigšanas laikā tīrot ielas, ir iztērējis pusi no departamenta budžeta 2021. gadam.

Seko Delfi arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

Rīga Satiksme
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form