Tapusi jauna ES platforma pircēju sūdzību iesniegšanai
Foto: PantherMedia/Scanpix

Neapmierinātu pircēju sūdzības turpmāk ES varēs atrisināt daudz ātrāk, efektīvāk un lētāk, izmantojot tiešsaistes platformas pakalpojumus — to paredz divi otrdien Eiropas Parlamentā apstiprināti tiesību akti, kuru mērķis ir palīdzēt risināt strīdus starp pircēju un tirgotāju ārpustiesas kārtībā, informēja EP.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Abi jaunie tiesību akti — direktīva par strīdu alternatīvo izšķiršanu un regula par patērētāju strīdu izšķiršanu tiešsaistē — sniegs ES pircējiem, kas nav apmierināti ar iegādāto preci vai pakalpojumu, iespēju nebirokrātiski un efektīvi iesniegt sūdzības ar objektīvu starpniekpakalpojumu palīdzību.

Daudzās ES dalībvalstīs jau ir ieviestas alternatīvas strīdu izskatīšanas shēmas, tomēr līdz šim trūcis kopīgu standartu, tās piemērotas nevienmērīgi vai par tām trūkst informācijas, tādējādi tās nav pietiekami "draudzīgas" patērētājiem. Saskaņā ar direktīvu par alternatīvo strīdu izšķiršanu dalībvalstīm būs ikvienā uzņēmējdarbības jomā jāizveido alternatīvas strīdu risināšanas instance un jānodrošina šķīrēja objektivitāte.

Pircēji varēs ārpus tiesas atrisināt strīdus par jebkuru preci vai pakalpojumu, neatkarīgi no tā, vai tie iegādāti tiešsaistē vai tradicionālā veidā, izcelsmes valstī vai citās dalībvalstīs. Pēc deputātu prasības strīdu izšķiršana būs jānodrošina 90 dienu laikā un pakalpojums būs jānodrošina bez maksas vai par simbolisku samaksu.

"Ieguvēji būs gan pircēji, gan pārdevēji. Lēts strīdu risināšanas mehānisms, kas darbojas visā ES, ļaus patērētājiem ietaupīt miljardus eiro gadā un veicinās pārrobežu e-uzņēmējdarbību, kas ir būtiski ES vienotā tirgus izaugsmei", norādīja par minēto tiesību aktu atbildīgais EP deputāts Luiss Grečs.

Ar Parlamenta atbalstīto regulu par strīdu izšķiršanu tiešsaistē izveidos īpašu tiešsaistes platformu, kas darbosies visās ES valodās, un kuras darbību nodrošinās Eiropas Komisija. Platforma būs pieejama ar portāla "Tava Eiropa" starpniecību un piedāvās standartizētas sūdzību veidlapas, ko varēs aizpildīt jebkurā no ES valodām.

Tiešsaistes strīdu izskatīšanas platforma būs "vārti", kas novirzīs pircējus uz viņiem piemērotāko alternatīvo strīda izšķiršanas shēmu. Patērētāja sniegto informāciju aizsargās ES privātuma un datu aizsardzības noteikumi. Tiešsaistes aizsardzība attieksies uz visiem pirkumiem, kas veikti ES interneta veikalos.

Abi tiesību akti stāsies spēkā 20 dienas pēc to publicēšanas ES Oficiālajā Vēstnesī. Direktīva visām dalībvalstīm jāpiemēro 24 mēnešu laikā. Neilgi pēc tam būs pieejama arī tiešsaistes platforma patērētāju sūdzību iesniegšanai.

Direktīvu par alternatīvajām strīdu risināšanas metodēm deputāti pieņēma ar 617 balsīm par, 51 pret un 5 atturoties.

Regulu par tiešsaistes platformu apstiprināja ar 622 balsīm par, 24 pret un 32 atturoties.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

Eiropas Komisija
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form