Foto: LETA

Ņemot vērā to, ka Saeima vēl nav pieņēmusi nepieciešamos grozījumus Ceļu satiksmes drošības likumā, valdība otrdien vēl nepieņēma lēmumu par to, vai Ceļu satiksmes drošības direkcijai (CSDD) piecu gadu garumā katru gadu no savas peļņas būs jāiegādājas 20 jaunus fotoradarus.

Pēc neveiksmīgā mēģinājuma ieviest fotoradarus kopā ar privāto uzņēmumu "Vitronic Baltic" (vēlāk "V-Traffic")  Iekšlietu ministrija nāca klajā ar ierosinājumu jaunu fotoradaru iegādes izmaksas segt no CSDD peļņas, attiecīgi samazinot summas, ko CSDD maksā dividendēs valsts budžetam - 2013. - 2015. gadā par 700 tūkstošiem latu katru gadu, bet 2016. un 2017. gadā - par 350 tūkstošiem latu katru gadu.

Taču, lai valdība varētu izšķirties par radaru iegādes uzticēšanu CSDD, Ceļu satiksmes likumā būtu jāparedz valdībai šādas tiesības. Bet Saeima to nepaguva izdarīt līdz vasaras brīvdienu sākumam.

Taču vislielākās diskusijas valdības sēdē otrdien raisīja jautājums par to, kādas tehnoloģijas radari ir jāuzstāda uz Latvijas autoceļiem. Iepriekš Iekšlietu ministrija priekšroku deva lāzera sistēmas fotoradariem, bet tagad CSDD un ministrija sliecas uzskatīt, ka labāki tomēr būs doplera sistēmas fotoradari.

 CSDD valdes loceklis Imants Paeglītis valdības sēdē sacīja, ka abas tehnoloģijas ir progresīvas, katrai no tām ir savi plusi un savi mīnusi.

"Lielākā priekšrocība doplera tehnoloģijai ir tā, ka to var uzstādīt pietiekami lielā augstumā, lai netraucētu dubļi un sniegi," viņš skaidroja, piebilstot, ka daļa no jaunajiem fotoradariem tomēr varētu būt lāzera sistēmas radari.

Par fotoradaru iegādei un darbības nodrošināšanai nepieciešamo finansējumu valdība lems pēc tam, kad Saeima būs pieņēmusi atbilstošus grozījumus Ceļu satiksmes likumā attiecībā par CSDD kompetenci, portālu "Delfi" informēja Iekšlietu ministrija (IeM).

Iekšlietu ministrijas valsts sekretāre Ilze Pētersone - Godmane cer, ka pēc Saeimas atgriešanās no brīvdienām izdosies nodrošināt iespējami ātru grozījumu pieņemšanu Ceļu satiksmes likumā, lai jau 2014. gadā fotoradari parādītos uz Latvijas ceļiem, vēsta IeM.

Jau ziņots, ka Kopš pērnā gada 16. decembra uz Latvijas ceļiem vairs nedarbojas fotoradari, kas savulaik tika uzstādīti, pamatojoties uz līgumu ar "Vitronic Baltic", kas vēlāk pārdēvēts par "V-Traffic". Privātais komersants tā arī nespēja izpildīt no līguma izrietošās saistības par stacionāro fotoradaru uzstādīšanu, tādēļ pērnā gada nogalē līgums ar uzņēmumu tika lauzts.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!