Zemās grīdas tramvaji nākotnē varētu kursēt arī uz Ķengaragu un Iļģuciemu
Foto: DELFI

Uzņēmums "Rīgas satiksme" (RS) gatavo projekta pieteikumu Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējuma saņemšanai 5. un 7. tramvaja līnijas modernizēšanai, pielāgojot minēto tramvaja maršrutu posmus zemās grīdas tramvaju kustībai, portāls "Delfi" uzzināja uzņēmumā.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Tāpat projekta ietvaros plānots uzlabot vidi gados vecākiem cilvēkiem, cilvēkiem ar invaliditāti, kā arī vecākiem ar bērniem, paaugstinot pieturvietu platformas.

Pieteikums jāiesniedz līdz 12. aprīlim. Projektu paredzēts sākt šogad un īstenot līdz 2023. gadam.

Kopējās projekta izmaksas plānotas aptuveni 43,7 miljonu eiro apmērā, no kurām 35,97 miljoni paredzēti no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda, bet 7,7 miljoni eiro RS līdzfinansējums.

7. tramvaja maršruta līniju plānots modernizēt posmā no Ausekļa līdz Radio lokiem un no Centrāltirgus līdz galapunktam Ķengaragā. Plānots pārbūvēt un paaugstināt vairāku pieturvietu platformas, kā arī 8,6 kilometru posmā tiks veikta kontakttīkla pielāgošana zemās grīdas tramvajam, gan kabeļu tīkla nomaiņa, palielinot elektroapgādes jaudas.

Tāpat projektā paredzēts veikt infrastruktūras pārbūvi aptuveni divu kilometru garumā 5. tramvaja maršruta posmā no Slokas ielas un Jūrmalas gatves krustojuma līdz galapunktam "Iļģuciems", pielāgojot tramvaja līniju zemās grīdas tramvaju prasībām, kā arī nodrošinot vides pieejamības prasībām atbilstošu platformu izbūvi maršruta posma pieturvietās.

5. tramvaja maršrutā paredzēta arī sliežu ceļu pārbūve Slokas ielas posmā no krustojuma ar Pulka ielu līdz krustojumam ar Jūrmalas gatvi.

Ar mērķi saīsināt krustojuma šķērsošanas laiku, tādejādi mazinot transporta līdzekļu sastrēgumus, Rīgas tramvaja infrastruktūras modernizācijas projekta ietvaros paredzēts veikt arī sliežu ceļu pārbūvi 11. novembra krastmalas un 13. janvāra ielas krustojumā. Tiks veikta pārmiju vadības sistēmas ierīkošana, paaugstinot tramvaju kustības drošības līmeni un nodrošinot pārmiju kontroles iespējas ar tālvadību.

7. tramvajs ir otrs noslogotākais tramvaja maršruts, gadā pārvadājot teju sešus miljonus pasažieru. 5. tramvajā gadā tiek pārvadāti vairāk nekā trīs miljoni pasažieru.

Patlaban zemās grīdas tramvaji kursē 1. un 11. tramvaja maršrutā. Plānots, ka līdz 2021. gada beigām "Rīgas satiksmes" rīcībā būs 46 zemās grīdas tramvaji, kas kursēs minētajās tramvaju līnijās.

Seko Delfi arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

Eiropas Savienība Rīgas satiksme
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form