Par maz zaļo dārzeņu

Neatvieglo vīrusu darbu! Ēšanas paradumi, kas kaitē imūnsistēmai
Foto: Shutterstock

Zaļie dārzeņi var būt ļoti noderīgs palīgs imunitātes stiprināšanai, jo tie mūsu organismu apgādā ar uzturvielām, kas palīdz uzlabot imūnsistēmas darbību, tostarp ir vitamīni A un C, kā arī folāts. Zaļumi arī apgādā organismu ar bioaktīvajiem savienojumiem, kas izdala ķīmiskus signālus, kas savukārt optimizē imunitāti zarnās – vietu, kur organismā atrodas 70 līdz 80 procenti imūno šūnu.

Vislielāko ieguvumu veselībai var sniegt tieši krustziežu dzimtas zaļie dārzeņi, piemēram, lapu kāposti, dārza kāposts, brokoļi, galviņkāposti un Briseles kāposti. Nedēļā ieteicams apēst vismaz trīs tasītes jeb 450 gramus zaļo dārzeņu. Tos vari ēst svaigā veidā (neapstrādātus), piemēram, lapu kāpostu salātus vai brokoļus ar mērcīti. Tāpat vari tos sautēt, tvaicēt, apcept cepeškrāsnī vai pagatavot sev citā tīkamā veidā.

Tags

Pilnvērtīgs uzturs Šķiedrvielas Veselīgs uzturs
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form