Pārmērīgas fiziskās aktivitātes


Iemesli, kāpēc no rīta joprojām moka nogurums
Foto: Shutterstock

Tie, kam patīk fiziskas aktivitātes un kuri regulāri dodas uz treniņiem trenažieru zālē, zina, ka kārtīgam treniņam sekos kārtīgs miegs, kas ir taisnība. Taču ļoti būtisks ir laiks, kad pēc treniņa ej gulēt. Piemēram, ja starp treniņu un gulētiešanu būs vien aptuveni stunda, ļoti iespējams, tev būs grūtības iemigt, kas pēcāk atspoguļosies brīdī, kad būs jāmostas. Tas tāpēc, ka pēc fiziskām aktivitātēm tavs ķermenis ir uzlādēts, muskuļos ir enerģija treniņa laikā radītā adrenalīna dēļ, un ir nepieciešams laiks, lai šī enerģija nozustu.

Vislabākais risinājums būtu nodoties fiziskām aktivitātēm no rīta vai dienas laikā. Taču, ja tu esi pieradusi ierasties trenažieru zālē rīta stundās un šķiet, nekam nevajadzētu traucēt tavu miegu, bet tāpat no rīta esi nogurusi, ļoti iespējams, tu pārcenties ar fiziskajām aktivitātēm. Kad tu ar sportu nodarbojies pārāk daudz vai pārāk enerģiski, tu savam ķermenim radi stresa stāvokli, kas var izsist citas lietas no to ierastā līdzsvara, piemēram, normālu miegu. Ir arī pētījumi, kas rāda, ka pārmērīgas fiziskās aktivitātes var radīt virsnieru dziedzeru problēmas un hormonālo nelīdzsvarotību, kas savukārt izraisa nogurumu.

Kā to labot: Ja tu treniņos pārlieku nopūlies, samazini slodzi. Dienu vai divas atpūties no trenažieru zāles un atļauj savam ķermenim atpūsties. Tāpat vari izmēģināt vieglus, enerģiju un spēku atjaunojošus vingrinājumus, piemēram, pastaigu vai jogu.

Source

DELFI Viņa

Tags

Miegs Bezmiegs Sievietes veselība Stress
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form