Foto: LETA

Pirmdien, 2. novembrī, Rīgas domes Satiksmes lietu komitejā skatīs vairākus variantus turpmākajai satiksmes organizācijai Čaka ielā. Divi no piedāvātajiem variantiem paredz ielā izvietot pagaidu velojoslas, kas sākotnējā plānā nav paredzētas, liecina sēdes darbakārtība.

Reizē pie komisijas deputātiem ar atklātu vēstuli ir vērsusies apvienība "Pilsēta cilvēkiem", kas aicina velojoslas minētajā posmā tomēr ieviest. Piemēram, tādējādi tā būs kā alternatīva sabiedriskajam transportam centra, Avotu, Purvciema, Teikas un Grīziņkalna apkārtnes iedzīvotājiem.

"Pilsēta cilvēkiem" norāda, ka šis būs īstais laiks pagaidu velojoslu izveidei, jo Covid-19 ir ieviesis pārmaiņas autobraucēju ikdienā – nav jāizvadā skolēni uz interešu pulciņiem, daudzi strādā attālināti un tāpēc ir mazāk autotransporta, kā arī Čaka ielas remonta dēļ autobraucēji ir izvēlējušies alternatīvus maršrutus.

Velojoslu iespējamā izveide paredz, ka turpmāk pa Čaka ielu automašīnas varētu braukt vien pa vienu joslu katrā virzienā, tādējādi samazinot tranzīta auto plūsmu un uzlabojot gaisa kvalitāti.

Reizē apvienība norāda, ka nav pamata bažām, ka velojoslu dēļ sabiedriskais transports kavēsies. Apvienības veiktais pētījums liecina, ka sabiedriskais transports posmu Čaka ielā 74% gadījumu veic ātrāk nekā norādīts transporta kustības grafikā.

"Šī ir iespēja jaunajam Rīgas domes sasaukumam apliecināt spēju un vēlmi virzīties modernas un drošas pilsētvides virzienā, t.sk. ņemot vērā arī Rīgas ilgstspējas attīstības stratēģijā līdz 2030.gadam norādīto," norāda vēstules autori.

Jau vēstīts, ka viens no jaunās domes koalīcijas mērķiem ir nodrošināt iespēju ērti pārvietoties ar velosipēdu gan centrā, gan apkaimēs, tādējādi veicinot riteņbraucēju īpatsvara palielināšanās.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!