Foto: Reuters/Scanpix

Kompānijas "AirAsia" pasažieru lidmašīna, kas pirms vairākām dienām pazuda pie Indonēzijas krastiem, iespējams, paguvusi nosēsties uz ūdens, taču pēc tam stipro viļņu dēļ ātri nogrimusi, atsaucoties uz ekspertu teikto, ceturtdien vēsta ārvalstu mediji.

Ja lidmašīna būtu spēcīgi atsitusies pret ūdeni, sauszemi vai ietriekusies kalnā, tad šī trieciena ietekmē būtu sācis darboties ELT raidītājs, kas būtu pārraidījis signālu par notikušo katastrofu. Tomēr šajā gadījumā ierīce nav sākusi darboties. Tas varētu būt saistīts ar to, ka lidmašīnai nosēžoties, izpalicis spēcīgs trieciens, atzinis aviācijas eksperts Dudī Suibijo, kurš seko „AirAsia" lidmašīnas katastrofas izmeklēšanai.

Līdzīgās domās ir arī bijušais Indonēzijas bruņoto spēku komandieris Čapi Hakims, kurš izteicies, ka, viņaprāt, lidmašīna nav eksplodējusi gaisā. Tāpat tā nav piedzīvojusi spēcīgu triecienu pret kādu virsmu. Pretējā gadījumā bojāgājušo mirstīgās atliekas būtu bijušas daudz sliktākā stāvoklī.

Eksperti norādījuši, ka iepriekš jūrā atrastas vienas no lidmašīnas durvīm. Bijušais Indonēzijas transporta ministrs izteicies, ka tas nozīmē: pirms tam durvis kāds atvēris.

Speciālisti neizslēdz, ka, lidmašīnai nosēžoties ūdenī, daļa pasažieru paspējuši atstāt lidaparātu, taču spēcīgo viļņu un slikto laika apstākļu dēļ, aviolaineris, visticamāk, ļoti ātri nogrimis.  

Jau vēstīts, ka "AirAsia" reisa QZ8501 lidmašīna "Airbus" A320-200, kas bija ceļā no Indonēzijas pilsētas Surubajas uz Singapūru, 28. decembrī pazuda no radaru ekrāniem. Lidmašīnā atradušies 155 pasažieri un septiņi apkalpes locekļi.

Ceturtdien apglabāts pirmais un patlaban vienīgais līdz šim identificētais Indonēzijas lidsabiedrības "AirAsia" aviokatastrofas upuris - 49 gadus veca lidmašīnas stjuarte Hajati Lutfia Hamida. 

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!