90 906 sekundes raidījumos, trīs projekti un 243 ziņas.
'Delfi' šajā vēlēšanu laikā
90 906 sekundes raidījumos, trīs projekti un 243 ziņas.
'Delfi' šajā vēlēšanu laikā
14. Saeimas vēlēšanas ir pagājušas, mēs savas izvēles esam veikuši, rit sarunas par valdības veidošanu, un tagad ir laiks atskatīties, kā Latvijā vadošais ziņu medijs "Delfi" priekšvēlēšanu laikā aicināja sabiedrību domāt, spriest un svērt pirms savas izvēles veikšanas, nodrošinot plašu informācijas klāstu dažādos formātos, kā arī dažāda veida tiešraidēs informējot par būtiskāko vēlēšanu dienā 24 stundas no vietas.
Vēlēšanu dienā "Delfi" redakcija darbu sāka pulksten 7, jau no iecirkņu atvēršanas brīža teksta tiešraidē ziņojot par aktualitātēm. Visas dienas garumā lasītājiem bija iespēja vienkopus ērti uzzināt par vēlētāju aktivitāti, ielūkoties iecirkņos Rīgā un reģionos un atrast ekspertu komentārus un citu noderīgu informāciju.
"Vieglatlētikā viena no grūtākajām disciplīnām ir 800 metru skrējiens, kurā atlētam jābūt gan sprintera īpašībām, gan izturībai, kas nepieciešama garo distanču skrējējiem. Manuprāt, šeit zināmas paralēles var vilkt arī ar Saeimas vēlēšanām. Katrus četrus gadus ir tāpat. Ziņu žurnālistikā tev jābūt ātram, ziņas nāk ātri, lasītājs tās gaida ātri, vienlaikus tu apzinies, ka tā ir gara un nogurdinoša balsu skaitīšanas nedēļas nogale, kurai sekos nedēļām garas politiķu sarunas, tikšanās, paziņojumi, manevri, lavierēšana un shēmošana, līdz tiks izveidota jaunā valdība. Man ir patiess prieks, ka "Delfi" ziņu komanda šajās vēlēšanās spēja saviem lasītājiem nodrošināt šo "sprintu", jo ziņu bija daudz un ziņojām par visu aktuālo. Arī Saeimas vēlēšanu dienas auditorijas mērījumi rāda, ka "Delfi" ir bijis galvenais informācijas ieguves avots Latvijas interneta portālu lasītājiem, kā arī nozīmīgākais informācijas avots sociālajos tīklos."

Jānis Bagātais, "Delfi" brīvpieejas satura vecākais redaktors
Vislielākais lasītāju pieplūdums portālā vēlēšanu dienā, protams, sākās 1. oktobra vakarā līdz ar iecirkņu slēgšanu, kad "Delfi TV" startēja video tiešraide. To vadīja "Delfi TV" žurnālistes Alina Lastovska un Olga Dragiļeva, kopā ar politiķiem, ekspertiem un kolēģiem sekojot līdzi balsu skaitīšanai, apspriežot provizoriskos rezultātus un jau skicējot iespējamos nākotnes scenārijus.
Vēlēšanu laiks "Delfi TV" skaitļos
1 diena, 1 stunda, 15 minūtes un 6 sekundes
Tik ilgu laiku ēterā pavadījis "Nākamais, lūdzu!"
75 viesi
Viesu skaits "Delfi TV" studijā no augusta vidus
365 minūtes jeb 21 900 sekundes
Vēlēšanu nakts tiešraides ilgums
1 kg
Tik daudz papīra konfeti izšauts studijā
2 raidījumi 10 viesi
Viktorīna "Saeimas labirints"
13 politiķi,
11 eksperti,
6 "Delfi" žurnālisti
Viesu sadalījums vēlēšanu nakts tiešraidē
Alina Lastovska
"Delfi TV" žurnāliste
"Socioloģe Ieva Strode savulaik Saeimas vēlēšanas salīdzināja ar politiskajiem Ziemassvētkiem. Un tiešām, strādājot priekšvēlēšanu laikā, vēlēšanu naktī, man arī ir tam ļoti līdzīga sajūta. Proti, vienmēr nedaudz ceri uz nosacītu brīnumu – kvalitatīvu piedāvājumu, augstu pilsoņu aktivitāti, arvien kvalitatīvāku parlamenta sastāvu. Vēl jau arī tās "dāvanas": no vienas puses, politiķu solījumi, no otras, tas, ko no tiem izvēlēsimies un sev "uzdāvināsim" nākamajiem četriem gadiem. Balsu skaitīšana, jaunākie rezultāti, komentāri, jaunās valdības aprises – man ļoti patīk to visu vērot, ziņot par to. Arī paši politiķi šajā laikā liekas daudz patiesāki savās emocijās un komentāros – gan zaudējuma rūgtumā, gan uzvaras priekā. Un vēl ļoti būtisks atgādinājums – šīs vēlēšanas ļoti uzskatāmi parādīja, cik liela nozīme ir katrai balsij."
Olga Dragiļeva
"Delfi TV" žurnāliste
"Kaut bieži vien tiek uzskatīts, ka priekšvēlēšanu laikā politiķi slēpjas aiz solījumiem un brīnišķīgas jaunās dzīves vīzijām, pēc partiju līderu izvaicāšanas un debašu moderēšanas mana sajūta ir gluži pretēja. Man liekas, ka tieši šajā emocionālajā laikā var ļoti skaidri redzēt daudzu politiķu patieso seju – centienos pierādīt sevi, pamatot pēdējos četros gados izdarīto vai neizdarīto, strīdos par labāko pieeju iziešanai no krīzes var ļoti labi saskatīt daudz personības iezīmju – gan labas, gan sliktas. Jūtos pagodināta, ka man bija iespēja strādāt pie vēlēšanu satura "Delfi" komandā."
Olga Dragiļeva
"Delfi TV" žurnāliste
"Kaut bieži vien tiek uzskatīts, ka priekšvēlēšanu laikā politiķi slēpjas aiz solījumiem un brīnišķīgas jaunās dzīves vīzijām, pēc partiju līderu izvaicāšanas un debašu moderēšanas mana sajūta ir gluži pretēja. Man liekas, ka tieši šajā emocionālajā laikā var ļoti skaidri redzēt daudzu politiķu patieso seju – centienos pierādīt sevi, pamatot pēdējos četros gados izdarīto vai neizdarīto, strīdos par labāko pieeju iziešanai no krīzes var ļoti labi saskatīt daudz personības iezīmju – gan labas, gan sliktas. Jūtos pagodināta, ka man bija iespēja strādāt pie vēlēšanu satura "Delfi" komandā."
Kur bija labākā ballīte?
Vēlēšu nakts "Delfi" sociālo tīklu komandas acīm
Vēlēšanu nakts bija īpaši spraiga visai "Delfi" sociālo tīklu komandai – gan Jānim Sildnikam, gan Edgaram Bāliņam, kuri vakara gaitā viesojās piecās partiju ballītēs, gan Ditai Liepiņai un Eduardam Gorbunovam, kuri līdz vēlai naktij rūpējās, lai "Delfi" sekotāji visās platformās saņemtu aktuālāko un svarīgāko saturu.

Vēlēšanu naktī "Delfi" "Facebook" profils saņēma 19,1 tūkstoti reakciju, kas ir apjomīgākais rezultāts starp Latvijas medijiem, savukārt partiju reportāžas "Instagram" profilā tika skatītas 66 tūkstošus reižu.

Vēlēšanu nakts tiešraidē "Nākamais, lūdzu!" par spilgtāko ballīti Bāliņš un Sildniks atzina partijas "Attīstībai/Par!" pasākumu – sarunā ar "Delfi" Daniels Pavļuts vaļsirdīgi atzina, ka neatkarīgi no rezultātiem viņi negrasās zaudēt labākās ballītes rīkotāju reputāciju. Savukārt klusākais pasākums bija partijai "Saskaņa", ko pabojāja ne tikai rezultāti, bet arī lielās "ATTA centre" telpas, kuras uz sanākušo fona izskatījās tukšas. Kā sarunā atzina politiķis Igors Pimenovs, tās vairāk būtu piemērotas partijas kongresam, nevis vēlēšanu naktij.
Ballītes ir beigušās, daļa vēlēšanu rezultātos balstītu secinājumu jau izdarīta, bet daļa – vēl tikai gaidāma, un tagad sācies nākamais posms – sarunas par valdības veidošanu, kam, protams, sekos līdzi arī "Delfi" komanda.

"Šobrīd mēs esam sagatavojušies arī šim "izturības" posmam nosacītajā 800 metru distancē, jo politiķi jau sākuši runāt par darāmajiem darbiem, principiem un sarkanajām līnijām, kas nekad nesola ātru vienošanos." Jānis Bagātais, "Delfi" brīvpieejas satura vecākais redaktors

Jau iepriekš ziņots, ka pirms 2022. gada vēlēšanām svarīgi izvērtēt visu, kas veicina vai bremzē Latvijas kā demokrātiskas valsts attīstību un sabiedrības labklājības pieaugumu, analizējot, ko par šiem tematiem saka kandidējošo politisko spēku pārstāvji. Tāpēc vadošais ziņu medijs "Delfi" piedāvāja apjomīgu satura klāstu, lai palīdzētu vēlētājiem izšķirties, par ko nodot balsi. Kā jau katrās vēlēšanās, mūsu saturu pavada Raiņa aicinājums "Domā, spried un sver!", sadaļā ar tādu pašu nosaukumu piedāvājām 3 projektus – "Simtgade", kurā apskatījām 1. Saeimas sasaukšanas vēsturiskos aspektus, rakstu sērijā "Jaunais ceļš" stāstījām par 5. Saeimas sasaukumu, bet 10 rakstu sērijā "Sasodīti sasolīts" 40 eksperti kopā ar "Delfi" žurnālistiem un jaunajiem praktiķiem vērtēja partiju programmu solījumus dažādās valstiski nozīmīgās jomās.

Tāpat "Delfi" kopā ar dizaina zīmolu "Vaira Vīksne" radīja 3 produktu kolekciju, kas mudina ikvienu ieklausīties Raiņa dzejoļa rindās un apzināties savas balss nozīmīgumu gan vēlēšanu laikā, gan ikdienas gaitās, jo tieši ieinteresēti un savos spriedumos patstāvīgi cilvēki veido stipru sabiedrību. "Domā, spried un sver!" kolekciju meklē "Delfi Veikalā".
Ikviens un ikkatrs "Delfi" darbinieks ir pielicis savu pirkstu "Delfi" vēlēšanu laika aktivitātēm, lai nodrošinātu daudzpusīgu, saistošu un vizuāli uztveramu saturu ikvienam interesentam, kā arī palīdzētu pieņemt lēmumu tiem, kas vēl šaubījās. "Delfi" redakcija nodrošināja sadaļas saturisko pusi, "Delfi TV" komanda rūpējās, lai gan pirms vēlēšanām, gan vēlēšanu naktī skatītājiem būtu iespēja uzklausīt dažādu ekspertu, politiķu un žurnālistu viedokli. Tas viss nebūtu redzams bez mūsu audiovizuālās komandas, kā arī dizaina nodaļas, kas atbildīga par visiem vizuālajiem materiāliem, un IT nodaļas tehniskā nodrošinājuma, tāpat mārketinga un sociālo tīklu komandas rūpējās par to, lai mūsu saturs sasniegtu ikvienu.