Foto: Publicitātes foto

Vācijas sportisko automobiļu ražotājs "Porsche" jau no 2022. gada mēģina atbrīvoties no saviem aktīviem Krievijā, bet tas nekādi neizdodas. Lai arī "Porsche" vairs nepiegādā savus automobiļus Krievijai kopš tās iebrukuma Ukrainā, vācu autoražotājs joprojām nav pārdevis savu biznesu Krievijā.

Par to, ka "Porsche" veic pārrunas par savu Krievijas aktīvu pārdošanu neatkarīgiem investoriem, kļuva zināms vēl 2022. gada nogalē. Toreiz runa bija, kā vāciešu aktīvus varētu izpirkt pats "Porsche" importētājs Krievijā (ООО "Порше Руссланд"), tā dīlercentru pārvaldošais uzņēmums ("Порше Центр Москва") vai finanšu pakalpojumu sniedzēja kompānija ("Порше Финансовые услуги Руссланд"). Ar šiem potenciālajiem pircējiem tika atrunāta iespēja par aktīvu izpirkšanu piecu gadu periodā, bet ne vēlāk par 10 gadiem pēc darījuma noslēgšanas.

Tomēr no "Porsche" jaunākā gada pārskata kļuvis skaidrs, ka bizness Krievijā tā arī nav nonācis pie kāda jauna īpašnieka. Turklāt nedz par pārrunu pašreizējo statusu, ne arī par iemesliem, kādēļ darījums joprojām nav noslēgts, autoražotāja atskaitē nav minēts. "Porsche" vien norādījis, ka "aktīvu pārdošanas projekts tiks noslēgts līdz 2024. finanšu gada beigām saistībā ar izmaiņām ārējos apstākļos", vēsta aģentūra "Interfax".

Līdz Krievijas tirgus pamešanai "Porsche" bija 26 autosaloni 20 pilsētās. 2022. gadā šie dīleri realizēja 1300 jaunu automobiļu, kas ir par 79% mazāk nekā 2021. gadā, liecina "Avtostat" dati. Pēc tam, kad "Porsche" pārtrauca savu automobiļu piegādes Krievijai, tie agresorvalstī nonāca pa "pelēkā importa" ceļiem, piemēram, caur Kazahstānu.

"Porsche" importētājs Krievijā darbojas no 2003. gada, tā ienākumi 2022. gadā saruka par 80 procentiem jeb līdz 9,3 miljardiem rubļu (93 miljoniem eiro). Gan importētājs, gan dīlercentru pārvaldošā kompānija, gan arī finanšu pakalpojumu sniedzējs 2022. gadā zaudējumos norakstīja kopumā 25 miljonus eiro.

Jau rakstījām, ka līdz ar Krievijas iebrukumu Ukrainā 2022. gada februārī vairums rietumu un citu civilizēto valstu autoražotāji un komponenšu piegādātāji pameta agresorvalsts tirgu, kuru tagad masveidā pārņem Ķīnas autoražotāji, apdraudot pašas Krievijas vietējo autobūvi.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!