Foto: Publicitātes foto

"Audi" prezentē "Q8 e-tron edition Dakar" – zīmola pirmo sērijveida modeli, kas radīts, iedvesmojoties no pasaulē vadošā tuksneša rallija.

Šis īpašais modelis izceļas ar paaugstinātu klīrensu, bet papildus pieejamo uzlīmju dēļ vizuāli tas atgādina Dakaras rallijam izstrādāto "RS Q e-tron". Šī ekskluzīvā apvidus automobiļa bezceļa spējas apvienojumā ar tā lielo un tūlītēji pieejamo griezes momentu ir ideāli piemērotas piedzīvojumu meklētājiem, kuri vēlas bezceļus pārvarēt ar elektrisko piedziņu. "Q8 e-tron edition Dakar" būs iespējams pasūtīt jau 2024. gada pirmajā ceturksnī.

"Q8 e-tron edition Dakar" veidots uz "Q8 55 e-tron quattro" bāzes. Sportiskais automobilis ir aprīkots ar akumulatoru, kura neto jauda ir 106 kWh, "quattro" pilnpiedziņu un diviem elektromotoriem, kas nodrošina 300 kW (408 ZS) jaudu "boost" režīmā un 664 Nm griezes momentu.

Automobilis ar standarta riepām no 0 līdz 100 km/h paātrinās 5,8 sekundēs, bet ar "General Grabber AT3" bezceļu riepām automobilis 100 km/h sasniedz 5,9 sekundēs. Saskaņā ar WLTP ciklu "Q8 e-tron edition Dakar" ar vienu uzlādi spēj nobraukt līdz 487 kilometriem. Maksimālais ātrums ir ierobežots pie 200 km/h atzīmes.

Pārliecinošs gan bezceļos, gan uz ceļa

Salīdzinot ar bāzes modeli, elektriskajam SUV ar "General Grabber AT3" apvidus riepām ir par 31 milimetru augstāks klīrenss, un tas ir paredzēts labākai vadāmībai uz irdenas virsmas, piemēram, grants vai sniega.

Bāzes uzstādījumā automobiļa klīrenss ir 206 milimetri. Pie lielāka ātruma automobiļa augstums pakāpeniski pazeminās – par 15 milimetriem pie 85 km/h, par 17 milimetriem pie 100 km/h un par 13 milimetriem pie 120 km/h liela ātruma. Tādējādi tiek optimizēta braukšanas stabilitāte pie liela ātruma, uzlabojot aerodinamiku un elektrības patēriņu.
Foto: Publicitātes foto

"Q8 e-tron edition Dakar" spēj šķērsot ūdeni dziļumā līdz pat 300 mm. Automobilim pielāgota arī pneimatiskās balstiekārtas vadības stratēģija, lai tā atbilstu prasībām, kas raksturīgas braukšanai bezceļa apstākļos.

"Q8 e-tron edition Dakar" bezceļu pārvarēšanas spējas ir novērtējis arī divkārtējais pasaules rallija čempions un trīskārtējais Dakaras rallija uzvarētājs Karloss Sainss vecākais. ""Audi" ar savām jaunajām tehnoloģijām konsekventi paaugstina uzlikto latiņu. Pirms dažiem gadiem es nebūtu ticējis, ka ar elektrisko piedziņu būs iespējams konkurēt rallijā. Esmu sajūsmā, ka tagad ar "RS Q e-tron" varu uzvarēt ātrumposmos un, cerams, Dakaras finišu sasniegt kā viens no pirmajiem. Elektropiedziņas sistēma ar tās priekšrocībām ir pārsteidzoša, piemēram, spēja izmantot pareizo piedziņu jebkurā braukšanas situācijā, nemainot pārnesumus. Arī elektriskās piedziņas sistēmas ilgtspēja bezceļa apstākļos ir pārsteidzoša," stāsta leģendārais pilots.

Sportisks izskats un plašs aprīkojums

Paplašinātas un nepārtrauktas riteņu arku apmales piešķir "Q8 e-tron edition Dakar" pārliecinošu stāju uz ceļa. Kad tiek atvērtas vadītāja puses durvis, LED gaismas diodes uz zemes izgaismo uzrakstu "edition Dakar". Par "edition Dakar" īpašo klasi liecina arī ekskluzīvais atslēgas vāciņš, kas izcelts ar īpašu simbolu.

"Q8 e-tron edition Dakar" iespējams aprīkot ar unikālām uzlīmēm, ko iedvesmojis leģendārais "RS Q e-tron". Automobiļa virsbūve ir "Mythos Black" metāliskā krāsā. Īpašs vizuālais efekts ir panākts, izmantojot specifisku aplīmēšanas pieeju. Automobiļa aplīmēšanā izmantotajā plēvē ar nolūku izmantoti caurspīdīgi laukumi, nenomaskējot visu virsmu, lai cauri spīdētu arī automobiļa metāliskā krāsa. Kopumā būs pieejami vien 99 eksemplāri, kas aplīmēti ar unikālajām uzlīmēm. Uz virsbūves aizmugurējās statnes matētā uzrakstā redzams īpašā modeļa sērijas numurs.

Īpašās sērijas modelis standarta aprīkojumā ir aprīkots ar "Matrix LED" priekšējiem un aizmugurējiem lukturiem, kas nodrošina precīzu un augstas izšķirtspējas ceļa apgaismojumu. "S line" salons tagad ir standarta aprīkojumā. Automobilī ir arī daudzfunkcionāla ādas sporta stūre, elegants melns griestu apšuvums, nerūsējošā tērauda pedāļi un ērts centrālais roku balsts. Dekoratīvie ielaidumi ir veidoti no matēta alumīnija, bet durvju sliekšņi ir ar alumīnija ielaidumiem. Instrumentu paneļa augšējā daļa un apakšējie salona elementi pārklāti ar melnu mākslīgo ādu.
Foto: Publicitātes foto

"MMI" displejā "Audi" piedāvā īpaši šai sērijai radītus tematiskos fona attēlus un saskaņotu apgaismojumu. Automobiļa sportiskais gars attēlots ar trīs ainām – tuksneša negaiss, riepu nospiedumi un kāpu ainava. Telefonam paredzētais nodalījums padara tālruņa lietošanu ļoti ērtu. Tas savieno vadītāja viedtālruni, kas vienlaikus tiek induktīvi uzlādēts, ar automašīnas antenu.

Izcils praktiskums

"Q8 e-tron edition Dakar" robustais aprīkojums ir vēl viens pierādījums tā praktiskumam. Arī mantu uzglabāšanas un bagāžas nodalījuma pakotne ir standarta aprīkojumā. Izturīgajam bagāžas nodalījuma oderējumam un grīdas paklājiņiem ir "edition Dakar" uzraksti. Īpašās sērijas modeļa standarta aprīkojumā ietilpst arī jumta bagāžnieks. Tā kravnesība ir 40 kilogrami. Komplektācijā iekļauta soma jumta bagāžniekam un siksnas piederumu nostiprināšanai.

"Q8 e-tron edition Dakar" klientiem tiek piegādāts ar diviem riepu komplektiem. Automobilis aprīkots ar "General Grabber AT3" apvidus riepām. Tās nodrošina arī uzlabotu saķeri uz dažādiem segumiem, tostarp grants un akmeņaina reljefa, kalnu, meža ceļiem un sniega. Īpašais protektora raksts optimizē paātrinājumu, kā arī bremzēšanas un sānu kontroles kvalitāti, vienlaikus ļaujot riepām efektīvi pašattīrīties, īpaši braucot pa dubļainu apvidu. "Grabber AT3" ir izcilas braukšanas īpašības un zems trokšņa līmenis uz asfaltētiem ceļiem, kas ievērojami palielina braukšanas komfortu. Apvidus riepām ir M+S marķējums, kas nozīmē, ka tās ir piemērotas lietošanai visa gada garumā. "Q8 e-tron edition Dakar" komplektācijā iekļauts arī vasaras riepu komplekts ar 20 collu diskiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!