Foto: Publicitātes foto

"Porsche" paplašina "Panamera" modeļu klāstu ar "4 E-Hybrid" un "4S E-Hybrid" versijām. Jaunie "plug-in" hibrīdi nodrošina iespaidīgu paātrinājumu, kā arī jaudīgu "E-Performance" – tagad attālums, kuru var nobraukt tikai ar elektroenerģiju, ir līdz 96 kilometriem.

"Porsche" turpina paplašināt "Panamera" sporta sedana modeļu klāstu. Atbilstoši uzņēmuma "E-Performance" stratēģijai piedāvājums papildināts ar "Panamera 4 E-Hybrid" un "Panamera 4S E-Hybrid", un šo versiju modeļi jau ir pieejami pasūtīšanai. Tā ir "Porsche" atbilde uz īpaši lielo interesi par efektīvām un dinamiskām e-hibrīda piedziņas automašīnām vairākos tirgos. "Panamera" kopumā būs pieejama četrās šīs modernās piedziņas versijās.

Piedziņa: optimizēta hibrīda veiktspēja

Lai panāktu jaudīgu paātrinājumu, "Porsche" ir apvienojis jauno e-hibrīda sistēmu ar būtiski modernizētu 2,9 litru V6 biturbo benzīna dzinēju (304 ZS). Sistēma ar 470 ZS jaudu un 650 Nm maksimālo griezes momentu nodrošina paātrinājumu no nulles līdz 100 km/h 4,1 sekundē un 280 km/h maksimālo ātrumu. Ar "Panamera 4 E-Hybrid" ir palielināts attālums, kuru var nobraukt tikai ar elektroenerģiju, tagad tas var būt līdz 96 kilometriem WLTP ciklā ("EAER City").

"Panamera 4S E-Hybrid" pievērš lielāku uzmanību braukšanas dinamikai, kā arī konstantai jaudas padevei augšējā apgriezienu diapazonā. Tā 2,9 litru biturbo sešu cilindru dzinēja jauda ir 353 ZS. Sistēmas jauda ir 544 ZS, un maksimālais griezes moments ir 750 Nm. Tas ļauj "Panamera 4S E-Hybrid" no nulles līdz 100 km/h paātrināties 3,7 sekundēs un sasniegt 290 km/h maksimālo ātrumu.

Salīdzinājumā ar iepriekšējās paaudzes priekšgājējiem visiem "Panamera E-Hybrid" modeļiem ir lielāks attālums, kuru var nobraukt tikai ar elektroenerģiju, ātrāka uzlāde un augstāka dzinēja jauda.

Jaunā 25,9 kWh (bruto) augstsprieguma baterija nodrošina par apmēram 45% lielāku ietilpību. Jaunais 11 kW borta maiņstrāvas lādētājs saīsina uzlādes ilgumu līdz divām stundām un 39 minūtēm. Pilnīgi jaunais elektromotors ar 140 kW (190 ZS) jaudu un 450 Nm griezes momentu nodrošina ievērojami lielāku jaudas kapacitāti nekā tā priekšgājējs, turklāt tas ir efektīvi un ar optimizētu svaru integrēts korpusā un PDK transmisijas eļļas dzesēšanas cirkulācijā.

Iekšējā rotora konstrukcija (rotors rotē statora iekšpusē) samazina masas inerci par 50%, uzlabojot dzinēja reakciju. Pateicoties rekuperācijai līdz 88 kW, elektromotors nodrošina arī būtiski uzlabotu "Panamera E-Hybrid" nobraucamo attālumu ar elektroenerģiju.

"E-Hybrid" braukšanas režīmi ar optimizētu stratēģiju

Četri optimizēti "E-Hybrid" braukšanas režīmi, kā arī uzlabotie "Sport" un "Sport Plus" režīmi vēl vairāk uzlabo "E-Hybrid" modeļu efektivitāti.

Automobilis vienmēr darbību sāk pilnībā elektriskajā "E-Power" režīmā. Kad akumulatora uzlāde ir zemāka par noteiktu minimālo līmeni, sistēma automātiski pārslēdzas uz "Hybrid Auto" režīmu, kas pielāgo darbības stratēģiju pašreizējai braukšanas situācijai. Izmantojot "Hybrid Auto" režīmu ar aktīvu maršruta vadību un ievadot konkrētu brauciena maršrutu, darbības stratēģija tiek optimizēta vēl vairāk. Tā pilsētas satiksmē var maksimāli un efektīvi palielināt attālumu, kuru var nobraukt ar elektroenerģiju. Lai to izdarītu, sistēma izmanto gan automašīnas, gan navigācijas datus.

"E-Hold" režīmā tiek saglabāts pašreizējais akumulatora uzlādes stāvoklis. "E-Charge" režīmā iekšdedzes dzinējs uzlādē akumulatoru līdz 80% ārpus pilsētas, braucot ar ātrumu virs 55 km/h. Pilsētas satiksmē "Panamera" izmanto hibrīda piedziņas priekšrocības. "Sport" un "Sport Plus" režīmā "Porsche" samazina akumulatora uzlādes mērķa stāvokli attiecīgi līdz 20% un 30% (iepriekš 30% un 80%). Tas palielina efektivitāti, nezaudējot veiktspēju.

Sportiskas detaļas un uzlabots standarta aprīkojums

Visām jaunās "Panamera" versijām ir sportisks un atsvaidzināts dizains. Priekšpusē izskatu raksturo jaunas formas standarta aprīkojumā ietvertie "Matrix LED" priekšējie lukturi un papildu horizontāla gaisa ieplūdes atvere. Sporta sedana aizmugurē jauno "Panamera" izceļ nepārtraukta aizmugurējā luktura kopa un aizmugurējais stikls bez rāmja. Logu līstes sudraba krāsā paspilgtina sānu līniju.

"Panamera 4 E-Hybrid" standarta aprīkojumā ietilpst 19 collu diski, melni bremžu suporti un "Matrix LED" priekšējie lukturi. Augstas izšķirtspējas "HD Matrix LED" apgaismojuma sistēma ir pieejama papildu aprīkojumā.

"Panamera 4S E-Hybrid" atšķiras ar 20 collu "Panamera AeroDesign" diskiem, sudraba sporta izplūdes sistēmas uzgaļiem un sarkaniem bremžu suportiem. Pēc izvēles ir pieejami bremžu suporti "Acid Green" zaļā un melnā krāsā. "Panamera 4S E-Hybrid" priekšējās ass bremzes standarta komplektācijā ir aprīkotas ar desmit virzuļu bremžu skavām. Alternatīvi šim modelim kopā ar 21 collas diskiem ir pieejamas "Porsche" keramiskā kompozītmateriāla bremzes (PCCB).

"Panamera 4 E-Hybrid" cena sākas no 127 190 eiro, "Panamera 4 E-Hybrid Executive" – no 138 390 eiro, ieskaitot PVN. "Panamera 4S E-Hybrid" ir pieejama no 142 290 eiro. Jauno "Panamera" modeļu piegādes sāksies gada otrajā ceturksnī.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!