Foto: IKEA

Zviedrijas mēbeļu gigants "Ikea" patlaban piedāvā apmācības zvanu centru darbiniekiem, lai viņi varētu sniegt padomus interjera dizainā, un uzņēmums vēlas piedāvāt vairāk mājas iekārtošanas pakalpojumu ar mākslīgā intelekta robota "Billie" palīdzību, raksta "Reuters".

Aprīlī "Ikea" paplašināja savus interjera dizaina pakalpojumus, sākot tos piedāvāt Lielbritānijā un ASV. Pirms tam šādus pakalpojumus uzņēmums sāka piedāvāt dažviet Eiropā, Austrālijā, Apvienotajos Arābu Emirātos un citur.

Piemēram, Lielbritānijā klientiem jāmaksā 25 mārciņas (31,44 ASV dolārus) par 45–60 minūšu videozvanu, kurā saņem interjera dizaina padomus un ieteikto preču sarakstu vai arī 125 mārciņas par trīs darba vietu dizaina konsultācijām, telpas plānojumu un 3D vizuālajiem materiāliem.

Uzņēmuma "Ingka" pārstāvji skaidrojuši, ka kopš 2021. gada interjera dizaina pakalpojumu sniegšanā ir apmācīti 8500 zvanu centru darbinieku, savukārt "Billie", kas tika laists klajā tajā pašā gadā ar nosaukumu, kas pārņemts no "Ikea" "Billy" grāmatu skapju sērijas, pēdējo divu gadu laikā ir apstrādājis 47% klientu vaicājumu zvanu centriem.

"Mēs esam apņēmušies stiprināt kolēģu prasmes, izmantojot mūžizglītību, attīstību un pārkvalifikāciju, kā arī paātrināt jaunu darba vietu radīšanu," sacīja "Ingka Group" globālā personāla vadības pārstāve Ulrika Bīserta.

Jautāta, vai mākslīgā intelekta pastiprināta izmantošana varētu likt samazināt darbinieku skaitu, Bīserta atbildēja: "Tas nav tas, kā mēs šobrīd redzam šo attīstību."

Produktu un pakalpojumu pārdošana pa tālruni vai video, izmantojot attālo interjera dizaina kanālu, pērn sasniedza 1,3 miljardus eiro no "Ingka" 2022. finanšu gada ieņēmumiem, kas ir 3,3% no kopējiem ieņēmumiem. "Ingka Group" informēja "Reuters", ka tās mērķis ir palielināt šo daļu līdz 10% līdz 2028. gadam, cenšoties piesaistīt Z-paaudzes klientus.

Salīdzinājumam, produktu pārdošana tiešsaistē, izmantojot "Ikea" tīmekļa vietni, kas pieder "Ingka", sasniedza aptuveni 9,9 miljardus eiro jeb 25% no kopējiem pārdošanas apjomiem.

Uzņēmuma stratēģija atbilst konkurējošajam uzņēmumam "Wayfair", kas pagājušajā mēnesī atklāja "Digitālā dizaina studiju" — veikalu, kurā pircēji var eksperimentēt ar mēbeļu stiliem un izkārtojumu telpas digitālajā atveidē.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!