Nākamgad plāno eksportēt vismaz desmit Latvijā ražotas lidmašīnas
Foto: Publicitātes foto

Latvijas lidmašīnu ražotājs “Tarragon” ražotni pārcēlis no Ādažiem uz Rīgu. Ja kādreiz lidojumi ar privāto lidmašīnu, piemēram, uz biznesa tikšanos citā valstī tika uzskatīti par ekskluzīviem, tad tā pamazām arī Baltijas valstīs kļūst ierastāka prakse, tas norāda.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Arvien biežāk pasaulē privātās lidmašīnas izmanto ne vien ceļošanai, bet arī ikdienā – kā gaisa taksometru lidojumiem uz darbu. Gan Eiropā, gan ASV ir attīstīta infrastruktūra un ērti aplidot ierastos auto sastrēgumus, norāda uzņēmumā.

"Tarragon" ražotās lidmašīnas ir ultravieglas, pašmasa vien 337-380 kg, un spēj attīstīt 370 km/h lielu ātrumu, bet viena lidojuma laikā veikt līdz 1300 km attālumu.

Lai vadītu lidmašīnas, nepieciešama pilota licence, bet šī lidmašīna vairāk piemērota tiem, kas jau ir pieredzējuši profesionāļi savā jomā, raksturo uzņēmumā. Ar šīm lidmašīnām iespējams lidot līdz 3-3,5 km augstumā. Lidmašīnu vieglums un manevrētspēja tiek panākta, korpusa ražošanā izmantojot oglekļa šķiedras materiālus, līdzīgi kā būvējot F1 formulas.

"Tarragon" pārstāvis un lidmašīnas pilots Ingemārs Butkevičs stāsta: "Nupat esam ražotni pārcēluši no Ādažiem uz Rīgu, tagad tā ir 4500 m2 platībā. Pie mums strādā šīs nozares sava aroda profesionāļi, bet šobrīd labprāt savai komandai aicinām pievienoties šādus speciālistus – CNC metālapstrādes mehāniķi un inženieri, jo vienas lidmašīnas ražošana prasa apmēram pusgadu, bet vēlamies kāpināt ražošanas tempus."

Viņš informē, ka nākamgad plānots vairāk strādāt Itālijas virzienā, bet kā nākamo izpētīt Francijas tirgu. "Šīs lidmašīnas ir kā īpaša rotaļlieta vīriešiem. Vienas lidmašīnas cena ir aptuveni 200 tūkstoši eiro, savukārt, lai saņemtu pilota licenci, nepieciešams iziet deviņu mēnešu apmācību kursu, kas maksā ap 4500 eiro."

"Mūsdienās lidojums uz Varšavu ar privāto lidmašīnu ir izdevīgāks nekā ar satiksmes lidmašīnu –laika ekonomija uzņēmējdarbībā ir īpaši svarīgs faktors. Piemēram, ar "Tarragon" izlidojot plkst. 10:00, pēc divām stundām jau esat Polijas lidostā, 13:00 tikšanās, 15:00 jau varat lidot atpakaļ, ietaupot arī izdevumus par viesnīcu. Faktiski dienas laikā iespējams nokļūt gan uz tikšanos, gan atpakaļ Rīgā, par to iztērējot aptuveni 200-250 eiro," stāsta Butkevičs.

Latvijā ražotās "Tarragon" lidmašīnas esot ieraugāmas Latvijas, Itālijas, ASV, Spānijas, Meksikas, Lietuvas, Šveices, Beļģijas un Vācijas gaisa telpās.

SIA "Pelegrin" valdes priekšsēdētājs Valentīns Vasjaks gāja bojā ceļu satiksmes negadījumā, braucot ar motociklu. Šobrīd uzņēmumā noritējusi vadības maiņa un tas turpina savu darbību, apliecina lidmašīnu ražotājs.

Seko Delfi arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

F1 Ādaži ASV Baltija Beļģija Francija Itālija Lietuva Meksika Polija Spānija Šveice Vācija
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form