Foto: LETA

Pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" saistības ar kreditoriem 2018. gadā izskaņā bija 325 miljoni eiro, salīdzinot ar 154 miljonu eiro parādsaistībām 2008. gadā, lasāms uzņēmuma gada pārskatos.

Uzņēmuma pārskatā par 2018. gadu norādīts, ka "Rīgas satiksme" no kredītiestādēm ilgtermiņā ir aizņēmusies 189 miljonus eiro. Īstermiņā no kredītiestādēm uzņēmums ir aizņēmies 10 miljonus eiro. Tādējādi kopumā parādā bankām "Rīgas satiksme" ir ap 200 miljoniem eiro.

Ilgtermiņa un īstermiņa parādi piegādātājiem un darbuzņēmējiem 2018. gadā bija 17 miljoni eiro, uzkrātās saistības – 20 miljoni eiro, bet kā "citi aizņēmumi" pārskatā norādīti kopumā 72 miljoni eiro.

Pirms 10 gadiem "Rīgas satiksme" ilgtermiņa un īstermiņa kreditoriem parādā bija vairāk nekā divas reizes mazāku summu – 154 miljonus eiro (108 miljonus latu). Parādā bankām ilgtermiņā un īstermiņā "Rīgas satiksme" bija 104 miljonus eiro.

Pārskatā par 2008. gadu arīdzan redzams, ka "Rīgas satiksme" bija uzkrātās saistības trīs miljonu eiro apmērā, bet sadaļā "citi izdevumi" norādīti kopumā 14 miljoni eiro.


Vēstīts, ka pēc "Rīgas satiksmes" korupcijas skandāla banku attieksme pret uzņēmumu kļuva piesardzīga. Nu jau bijušais pagaidu valdes priekšsēdētājs Anrijs Matīss brīdināja, ka bankas varētu kredītus atprasīt.

"Kreditoriem notiekošais šķiet absolūti nenormāls un viņi var pieprasīt mums atgriezt visu kredītos piešķirto naudu. Pagaidām mums to ir izdevies novērst un neviens aizdevējs to pieprasījis nav," janvārī Rīgas domē teica Matīss.

Pēdējā februāra dienā, īsi pirms demisijas no amata, Matīss teica, ka kreditori no "Rīgas satiksmes" gaida "Ernst & Young" veiktā audita ziņojumu. "Tad viņi skatīsies tālāk. Kreditoriem ir ļoti svarīgi saprast budžetu un naudas plūsmu, kā uzņēmums var segt savas saistības," norādīja Matīss. Ziņots, ka 2019. gada Rīgas pilsētas pašvaldības budžetā "Rīgas satiksmi" plānots finansēt 130 miljonu eiro apmērā.

Žurnālam "Ir" Matīss pastāstīja par vairākiem auditoru atklājumiem. Piemēram, daļa no 50 miljonu eiro kredīta, ko "SEB banka" piešķīra 20 zemās grīdas tramvaju iepirkumam, iztērēta algām, jo uzņēmumam vienkārši nebija naudas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!