Kā attiecībās nepazaudēt sevi
Foto: Shutterstock

Daudzi sapņo atrast savu otro pusīti. Bet vai ir labi pilnībā "izkust" otrā vai attiecībās vienmēr jāsaglabā veselums un neatkarība? Kā iemācīties dot no sevis, vienlaikus sevi nepazaudējot?

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Par to portālā "Psychologies" stāsta psiholoģe un psihoterapeite, Tara Beitsa-Djūforte, kas specializējas ģimenes problēmās un darbā ar psiholoģiskajām traumām.

Kad sāk jaunas attiecības, pārdzīvojumi var būt tik spēcīgi, ka liekas – nekas tāds iepriekš nav piedzīvots un beidzot ir iegūta otrā pusīte.

Cilvēks uzsāk attiecības, esot neatkarīga personība. Tomēr attiecības un partneris var ieņemt svarīgu vietu dzīvē, ka attiecības jau sāk pārveidot personību. Diemžēl daži cilvēki tik ļoti vēlas izpatikt partnerim, ka aizmirst par sevi. Visiem ir iekšēja vajadzība darīt kaut ko patīkamu cilvēkam, ko mīli un dot to, kas viņam vajadzīgs. Taču jāatceras arī par savām vajadzībām.

Vēlme kļūt ideālam partnera papildinājumam ir saprotama, ja vien netiek ziedota sava individualitāte. Ne vienmēr ir viegli rast un noturēt veselīgu balansu attiecībās, tomēr tas ir ļoti svarīgi – neaizmirst par savu personību un savām interesēm.

Lai attiecības varētu pilnveidoties un attīstīties, svarīgi, lai abiem partneriem būtu priekšstats par "sevi attiecībās" un par sevi, neatkarīgu no attiecībām. Lūk, daži padomi, lai saglabātu savu individualitāti.

1. Neatsakies no hobijiem un interesēm, pat ja tie neinteresē tavu partneri.

Nereti cilvēki pamet savus hobijus, kas neinteresē partneri. Tomēr veselīgas attiecības veidojas bāzejoties gan līdzgajā, gan atšķirīgajā. Kopābūšana palīdz partnerim veidot jaunas intereses, vienlaikus saglabājot savas individuālās aizraušanās.

2. Tiecies ar draugiem un radiniekiem – ar un bez partnera.

Ir labi, ja taviem draugiem un radiniekiem patīk tavs partneris, taču reizēm ir vērts satikties ar tuviniekiem bez viņa. Cilvēki izturēsies citādāk, kad līdzās ir vai nav partneris. Piemēram, tavs labākais draugs, kurš parasti ir jautrs un joko, var sekot katram savam vārdam līdzās tavam partnerim, cenšoties būt iespējami "politkorekts".

Kā attiecībās nepazaudēt sevi
Foto: Shutterstock

3. Atbalsti dzīvesdrauga senas intereses.

Svarīgi ne tikai nepamest savus hobijus un aizraušanos, bet atzīt arī partnera intereses. Kad abiem pārī ir individuālās intereses, rodas veselīga vēlme kaut ko ieviest attiecības, nevis tikai no tām ņemt – kā pašam pietrūkst.

4. Izsaki savas vajadzības, kuras nav kopīgas ar partneri.

Svarīgi, lai abiem pārī būtu savas vajadzības un tās realizētu, tā ienesot kaut ko savu attiecībās. Daudzi uzskata, ka attiecības prasa kompromisus – apspiest savas vēlmes un vajadzības, taču tā nav. Ir kļūdaini pieņemt, ka pilnīga vai daļēja atteikšanās no savām vēlmēm saglabās attiecības. Jau pašas bailes pazaudēt partneri, ja sekosi savām interesēm, iespējams, liecina par kādām attiecību problēmām.

5. Neļauj attiecībām noteikt priekšstatu par sevi.

Svarīgi nepieļaut situāciju, ka nespēj sevi iedomāties bez šīm attiecībām.

6. Nebaidies nodoties savām interesēm bez partnera.

Tev nav obligāti ik minūti jāstāsta savam dzīvesdraugam, ko tu tagad dari. Un kad pavadāt laiku atsevišķi, nav visu laiku jāsazvanās vai jāsarakstās.

7. Pamēģini kaut ko jaunu, kas tevi interesē, pat ja tas nesaista partneri. Centies būt atvērts jaunajam.

Lai veselīgi noturētu savu "es", svarīgi būt pārliecinātam, ka tu vari pamēģināt dzīvē ko jaunu, neziedojot savas galvenās vērtības, intereses un gaumi. Ir normāli vēlēties dalīties pārī ar savām interesēm, bet personīgajai izaugsmei svarīgas arī savas aizraušanās. Protams, ir vērts kaut vai tikai pamēģināt, kas patīk otram, taču, ja izrādīsies, ka tas tev netīk, vienmēr vari atgriezties pie saviem hobijiem.

Ko nevajadzētu darīt

Kā attiecībās nepazaudēt sevi
Foto: Shutterstock


1. Atļaut attiecībās mainīt priekšstatu par sevi un saviem sasniegumiem.

Personību nosaka mūsu stiprās puses un sasniegumi – mācībās, darbā un psiholoģiskajā attīstībā. Un šie sasniegumi ir tikai tavi.

2. Kļūt pārāk atkarīgam no attiecībām vai partnera.

Attiecības nenoņem no tevis atbildību rūpēties par sevi un savām jūtām. Patstāvīgā grūtību pārvarēšanā tu trenē savus spēkus un noturību.

3. Visu laiku runāt par partneri un attiecībām.

Kad esam laimīgi (nereti arī tad, kad esam nelaimīgi), gribas dalīties savā priekā un bēdās ar tuviniekiem. Lai kā tev gribētos stāstīt citiem par to, kas notiek tavā personiskajā dzīvē, labāk no tā atturēties, jo pateiktu vārdu neatsaukt. Piemēram, ja izstāstīsi ko sliktu par savu partneri draugiem vai radiniekiem (ja vien runa nav par vardarbību mājās), tu iejauksi viņu jūsu attiecībās.

4. Ignorēt attiecības ar citiem cilvēkiem.

Izaugsmei un attīstībai ir svarīgas dažāda veida attiecības – ģimeniskās, sociālās un mīlas. Veselīgās mīlošās attiecībās viens otram ļauj veltīt laiku sev, rūpēm par sevi, ne tikai par otru un draugiem, tuviniekiem.

5. Ātri pāriet no vienām attiecībām uz citām.

Nav vērts uzreiz pēc attiecību izjukšanas meklēt citu partneri. Svarīgi sākumā izdzīvot šķiršanās sēras, tikt skaidrībā ar jūtām un saprast, kas tu esi pats par sevi, bez attiecībām. Nav vērts izmantot attiecības kā aizbildināšanos, lai nerūpētos par sevi, savu pilnveidi.

Tags

Attiecības Attiecības ģimenē Psiholoģe Psiholoģija
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form