Foto: Privātais arhīvs

Joprojām nerimst diskusijas par jauniešu elka Raivja Raspopova avāriju ar nesen iegādāto "Hyundai Coupe" (abi attēlā). Pie "Delfi Izklaides" vērsies kāds auto eksperts, kurš, izdzirdējis par Raspopova neražu, izlēmis pats "ievaskot riepas" un izbraukt potenciāli bīstamo trasi, kur Raspopovam sagadījās iebraukt grāvī.

Kā "Delfi Izklaidei" atklāj eksperts, kurš savu vārdu lūdza neminēt, arī viņš apmeklē to pašu auto mazgātavu, kuru jauniešu elks. Pēdējā apmeklējuma reizē viņš izlēmis izbraukāt un izpētīt apkārtni, lai noskaidrotu, kas gan Raspopovam varēja noiet greizi, lai, iespējams, pasargātu arī citus no līdzīgiem starpgadījumiem.

"Tas jau pašā sākumā bija skaidrs, ka atrunas par vasku uz riepām un tā slīdamību ir apzinātas blēņas. Šajā automazgātavā ne viens vien vasko savu auto, un nekas tiem nav noticis.

Ja Raspopovs apgalvo, ka 100 metrus pēc automazgātavas viņš paslīdējis uz vaska, tad gan jau, uzbraucot uz banāna mizas, apmestu ar auto kūleni," sarunā ar "Delfi Izklaidi" smej zinātājs. Izpētot apkārtni, eksperts nonācis pie interesantiem secinājumiem.

"Tas, pēc kā viss izskatās – Raspopova mēģinājis driftēt. Jauni cilvēki, kuri tikko nopirkuši savu pirmo auto un turklāt to bez kautrēšanās uzskata par sportisku, mēģina arī no sava spēkrata kādu internetā vai draugu lokā redzētu triku izspiest.

Ņemot vērā, ka Raspopova "glaunais auto" ir ar priekšējo riteņu piedziņu, pagrieziena izbraukšanai sānslīdē ir jānorauj rokasbremze, kas sabloķē aizmugurējos riteņus.

Turklāt, lai saglabātu kustību, nevis tikai "samestu auto", jāturpina turēt nospiestu akseleratora pedāli. Nepieredzējis autovadītājs, turklāt tāds, kurš savu nule iegādāto auto vēl neprot "izjust", nespēs laicīgi saprast un reaģēt, kad sānslīde ir jau par "dziļu", vai arī kā to koriģēt, lai saglabātu braukšanu taisni," skaidro pieredzējušais auto eksperts.

Viņa spriedums ir skarbs – avārija bijusi visdrīzāk neveiksmīgas zīmēšanās rezultāts. "Raspopovs pagriezienā ir rāvis rokas bremzi, sānslīde sanākusi par "dziļu". Ar stūri viņš mēģinājis koriģēt virzienu, bet nav rēķinājies, ka pēc rokasbremzes atlaišanas būs diezgan spēcīgs "atmetiens", kā rezultātā auto turpinājis braukt sākotnēji pareizās stūres korekcijas (pretēji sānslīdei) virzienā.

Tur pat šādam scenārijam nav nepieciešams liels braukšanas ātrums, pietiek arī ar pārdesmit kilometriem stundā. Raspopova kļūda – vai nu pārāk ilgs reakcijas laiks, vai arī nepareiza korekcija ar stūri.

Vai arī bijis vēl trakāk – viņš to darījis transmisijas neitrālajā pārnesumā, kad slīdošs auto kļūst praktiski nevadāms," iespējamo notikumu gaitu rekonstruē eksperts.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!