Foto: Kā dzelzceļa transportlīdzekļi izskatījās 20. gadsimtā

Dzelzceļš ir dzinējspēks, kas veicinājis tehnisko progresu, paātrinājis iedzīvotāju pārvietošanos un iedvesmojis jauniem sasniegumiem. Jau septembrī aprit 155 gadi, kopš Latvijā tika atklāta pirmā dzelzceļa līnija Rīga-Daugavpils (toreiz Dinaburga), tāpēc par godu šim notikumam aicinām uz mirkli aizceļot laikā un vietā un aplūkot, kā dzelzceļa transportlīdzekļi izskatījās 20. gadsimtā.
Foto: Kā dzelzceļa transportlīdzekļi izskatījās 20. gadsimtā
1
Teju simts gadus atpakaļ mūsu senči pārvietojās ar šādiem elegantiem vilcieniem. Fotogrāfijā redzams pasažieru vilciens Rīgas stacijā 1920. gadā.
Latvijas Dzelzceļa vēstures muzejs
Foto: Kā dzelzceļa transportlīdzekļi izskatījās 20. gadsimtā
2
Vai vari iedomāties, ka no šīs fotogrāfijas uzņemšanas brīža pagājuši jau vairāk nekā 80 gadi? Lūk, kā 20. gadsimta 30. gados izskatījās speciāli sliežu auto.
Latvijas Dzelzceļa vēstures muzejs


Foto: Kā dzelzceļa transportlīdzekļi izskatījās 20. gadsimtā
3
Tieši tvaika lokomotīves bija pirmie pa sliedēm braucošie transportlīdzekļi pasaulē. Fotogrāfijā redzama tvaika lokomotīve “Tk243” Liepājā 1933. gadā. Mūsdienās senās lokomotīves savām acīm vari skatīt arī eksponātiem bagātajā Latvijas dzelzceļa vēstures muzejā.
Latvijas Dzelzceļa vēstures muzejs


Foto: Kā dzelzceļa transportlīdzekļi izskatījās 20. gadsimtā
4
1949. gadā Rīgas pasažieru stacijā piestāja šis toreiz jaunais dīzeļvilciens.
Latvijas Dzelzceļa vēstures muzejs


Foto: Kā dzelzceļa transportlīdzekļi izskatījās 20. gadsimtā
5
Bet šādi izskatījās Rīgas Vagonbūves rūpnīcas (RVR) izgatavotais elektrovilciens 1956. gadā.
Latvijas Dzelzceļa vēstures muzejs


Foto: Kā dzelzceļa transportlīdzekļi izskatījās 20. gadsimtā
6
Jau 20. gadsimta 70. gados pa sliedēm kursēja šī dīzeļlokomotīve “ТЭП60-0101”.
Latvijas Dzelzceļa vēstures muzejs


Vairāk informācijas par dzelzceļa vēsturi, tostarp dažādiem interesantiem faktiem un notikumiem meklē www.dzelzcelam155.lv.

Trīs fakti par dzelzceļu Latvijā no 1949. līdz 1960. gadam Trīs fakti par dzelzceļu Latvijā no 1949. līdz 1960. gadam   (7)
Seši fakti par dzelzceļu Latvijā no 1915. līdz 1929. gadam Seši fakti par dzelzceļu Latvijā no 1915. līdz 1929. gadam   (4)
Dzelzceļa vēstures līkloči Latvijā no 1889. līdz 1914. gadam Dzelzceļa vēstures līkloči Latvijā no 1889. līdz 1914. gadam   (1)
Pieci interesanti fakti par dzelzceļu Latvijā no 1861. līdz 1877. gadam Pieci interesanti fakti par dzelzceļu Latvijā no 1861. līdz 1877. gadam   (3)
Pievienot komentāru
Pievienojies sekotājiem, lai nepalaistu garām visu interesanto, trendīgo un drosmīgo.
Es jau esmu lietas kursā, paldies par atgādinājumu.