Netici visam, ko redzi - septiņi veidi, kā cilvēki ir piemuļķojuši medijus
Aizvadītās nedēļas laikā pasauli ir satraucis video, kurā pankroka mūziķis koncerta laikā ar stilu noķer lidojošu alu un to izdzer. Domas dalās par video autentiskumu - vai tiešām grupas 'Green Mile' solists veica neticami stilīgu manevru, vai arī tā ir video montāža. Kamēr ļaudis vēl spriež, Skats.lv apskatīja gadījumus, kad mediji ir krituši 'troļļu' varā, un nejauši publicējuši safabricētu informāciju.
5. 2014. gadā miljoniem cilvēku visā pasaulē uzķērās uz Norvēģijas režisora eksperimentu - Sīrijas varonīgā zēna video. Ar mērķi pārbaudīt medijus un uzskatāmi parādīt, cik viegli kara apstākļos ir dezinformēt tautu, Lars Klēvbergs devās uz Maltu, lai ar profesionālu komandu radītu emocionālu video par puisēnu, kurš karā paglābj māsas dzīvību. Protams, viņam viss izdevās - video apceļoja neskaitāmus pasaules medijus, kuru starpā arī daudzi vadošie portāli to uzdeva par patiesību.
6. Amerikas sarunu šova vadītājs Džimijs Kimmels izlēma paskatīties, kas notiks, ja ‘YouTube’ ievietos video ar neveiksmīgi tverkojošu meiteni, kura nokrīt un aizdegas. Tas rezultējās ar 18 miljoniem skatījumu, atspoguļošanu neskaitāmos pasaules medijos un ļoti gardiem Kimmela smiekliem, kad viņš šova ietvaros atklāja skarbo patiesību.
7. Šķietami ticamu video montēšana visbiežāk tiek izmantota reklāmas nolūkos, lai radītu ‘virālus' video. Piemēram, hokejists Sidnijs Krosbijs, kurš ar apbrīnojamu precizitāti notriec ripas no borta malas, kā arī Deivids Bekhems, kurš, ikdienišķi noķerts pludmalē, neaizdomīgi padzeras ‘Pepsi' un iesper bumbas neticamā attālumā esošajās miskastēs.
... nē, šo video mediji nav pasnieguši kā oriģinālu. Gluži vienkārši vēlējāmies padalīties ar kārtējo asprātīgo montāžu.